Tissot only (Deel 1)

Klopt als een zwerende vinger :blush:

We staan er inmiddels wel een paar in het blauwe deel dus ik doe mijn best :+1:

1 like

Dag 9. Aangeland in 1972. Heb vrij veel horloges uit 72, dus ik kan kiezen. Straks nog even aan het sjouwen met auto-onderdelen, dus de vintage “beater” om de pols, de ref. 44661 Seastar.

14 likes

Dag 10. We blijven nog even in 1972 met de ref. 46587 Seastar :sunglasses:

11 likes

Dik genieten van al die prachtige vintage Tissot exemplaren, don’t stop :yum:

1 like

Voorlopig zijn ze nog niet op :sunglasses::sunglasses:

2 likes

Cal 1341 … gewoon even wat plaatjes.

En morgen komt de lobster terug van een service/ reparatie

21 likes

Dag 11, nogmaals 1972 met de ref. 46660 Seastar :sunglasses:

14 likes

Altijd met een scheef oog gekeken naar een Breitling SOH 42.

Tot ik de Seastar 1000 powermatic 80 zag :heart_eyes: Mooiere dial, mooiere keramische insert en een fijn uurwerk! Geen crownguard op de Breitling. En dan de prijs: voor het bedrag van een BSOH koop je bijna 7 Seastars!

Wat mij betreft dus een BSOH killer :facepunch:t2:

Eensch?

10 likes

Ik was van plan om voorlopig niets meer te kopen, totdat ik deze Tissot titanium tegenkwam.
Showroommodel met een paar krasjes.:blush:

10 likes

De is weer een fraaie :ok_hand:

1 like

Dat gaat misschien wat ver, maar die Seastar is zeker een zeer geslaagd model :+1:. Ik heb hem ook ooit eens op de korrel gehad en meermaals gepast en overwogen.

1 like

Maar niet geschoten? Why not?

Nee, nooit gedacht dat te zeggen maar ik vind de Breitling mooier. Maar de Tissot is wel een heel leuk en voordeliger alternatief

1 like

Ok, dan ben ik wel nieuwsgierig waarom je de Breitling mooier vind!

De bezel (rustiger), de wijzers vind ik mooier, de uurmarkeringen vind ik fraaier en de datum is duidelijker. Wat ik iets minder vind is de hoeveelheid tekst op de wijzerplaat, dat mag, nee moet minder. Rolex heeft daar ook zo’n handje van :-1:

2 likes

De bezel van de Tissot is idd hoogglans, maar dat valt in t echt mee. Verder vooral een kwestie van smaak, uiteraard vind ik de Breitling ook erg mooi, heb zelfs een moment gehad dat ik er bijna een had gekocht toen de (nieuwe) Seastar er nog niet was. Tot ik las dat het saffier ook een coating heeft aan de buitenzijde, dat was toen een dealbreaker. Coating aan de buitenzijde beschadigd en doet het nut van saffier teniet.

Ik heb hem eerst op tafel gehad, toen ik voor de Oris Aquis kwam kijken. Toen niet geheel overtuigd.
Uiteindelijk werd het toen een Longines Hydroconquest met keramische bezel.

Daarna lag die op tafel toen ik kwam kijken naar een Tag Heuer Aquaracer. Bijna nog de Tissot Gentlemen met 18kt rosé-gouden bezel. Maar dat zou een troostprijs worden omdat het toch niet de Aquaracer werd.
Maar toen is het uiteindelijk een Breitling Avenger II GMT geworden.

Die twee wisten mij meer te overtuigen, daar had ik net iets meer gevoel bij.

1 like

Hoogglans vind ik nog niet eens storend, in dit geval vind ik het ontbreken van cijfers op de bezel mooier. AR aan beide zijden ben ik ook geen voorstander van…

1 like

Duidelijk verhaal :+1:t2:

1 like

Ok, helder!

1 like