Tissot only (Deel 1)

De reeks lijkt wel steeds mooier te worden - imho.
Thanks @wbcoupe

1 like

Jaren 40 is ook echt wel een van m’n favoriete periodes, wat een kunststukjes maakten ze toen. :ok_hand::ok_hand:

1 like

Dag 26, de cal. 43 uit (Heel toepasselijk :yum:) 1943. :sunglasses:

10 likes

Oh, dat is leuk zeg!
Ben wel benieuwd hoe je die vandaag draagt dan… In stijl gekleed?

1 like

Lekker bezig, Wilco. Mooie serie Tissots heb je! Ik weet niet of je het zo had uitgekiend, maar het is ook heel toepasselijk dat je nu in de jaren ‘40 bent beland.

1 like

Nee niet echt, gewoon spijkerbroek en shirt. :sweat_smile:
Kleinere zakhorloges passen nog wel in de fifth pochet van een spijkerbroek, deze is daar helaas te groot voor. Misschien toch maar een vest kopen dan :thinking::flushed:

Nee dat was toeval, maar inderdaad heel toepasselijk :grin:

3 likes

Een gilet had het verschil al gemaakt denk ik :wink:

1 like

Met shirt bedoel ik in dit geval poloshirt, en om daar nu een gilet over te dragen. :sweat_smile:
Een zakhorloge moet je inderdaad eigenlijk in stijl dragen, alleen is dat niet zo mijn stijl, ik draag al zelden overhemden. Vandaar dat de zakhorloges ook nauwelijks uit de kast komen.

Misschien toch eens aanschaffen; best leuk om dat eens bij een gelegenheid te dragen. :thinking:

1 like

Aha, oke.
Ik zag een wit T-shirt voor mij. Dan is het nog niet eens ondenkbaar, een gilet er overheen.
Duidelijk.

1 like

Mooie ketting ook, beter dan een stuk ijzerdraad :wink:

1 like

Inderdaad :sweat_smile:
Al lijkt deze ketting wel voor iets kleinere zakhorloges bedoeld, deze knoeperd mag wel aan een iets robuustere ketting. :muscle::muscle:

Dag 27, nog twee jaartjes terug, naar 1941 met deze 36.5 mm Antimagnetique. Weet niet precies waar de grens ligt, maar ik denk dat dit nog net onder de noemer “jumbo” valt. :innocent:
Kast mag overigens wel een keer opgeknapt, is wel een van de slechtste kasten uit de collectie. :thinking:

15 likes

11 likes

Is al 24 dagen geleden dat ik die om had… :rofl:
(De mijne dan, in wit :sunglasses:)

2 likes

Mooi fontein cijfers! Wat voor kleur wijzerplaat is dit? Bruin??

1 like

Tja zeg het maar; ik denk dat het oorspronkelijk zwart geweest is. En op een grauwe dag lijkt het ook nog redelijk zwart. Maar schijnt de zon erop dan krijgt het ineens een bruine gloed. :sunglasses:

1 like

Dag 28: Nogmaals 1941, maar ruim 3 mm kleiner.
Ook wel een die wat aandacht verdient. Urenwijzer is van hobbybob, vingerafdrukken aan de binnenkant van het glas, en uiteraard servicehistorie onbekend. :thinking:

14 likes

Dag 29: we wisselen weer even van een pols- naar een zakhorloge met deze cal. 40.5 uit 1939:

18 likes

is in nagenoeg mint conditie :ok_hand:

1 like

image

Ik kreeg vandaag mijn eerste horlogebandje van hoelogebanden.com binnen en deze moest natuurlijk gemonteerd worden op mijn PRC200 . Tot mijn verbazing zag ik twee gaatjes waar ik er 1 verwachtte :flushed:

Hoe dan ook, het verwisselen ging prima :+1:

Edit: oh jee, de fotos staan verkeerde georiënteerd

7 likes