Tissot PRS 516 only of PR516

Sneaky, brodie.
Die eerste hoort hier officieel niet.
Dat is geen 516 (maar wel heel erg mooi).

2 likes

Hier een boys size Pr516 vandaag.

6 likes

I stand erected

5 likes

7 likes

5 likes

Pr516 electronic

7 likes

Vandaag nieuwe bandjes aangekomen, de eerste is echt een bandje :wink:



6 likes

Die leren racing is top.
Die eerste lijkt rubber, Climholland en rubber; tsja.

2 likes

Gisteren even langs de plaatselijke juwelier geweest om de nieuwe Tissot PR516 in het echt te zien. Gebaseerd op de vintage uit de jaren 70. De chrono met de zwart witte bezel.

Eerste indruk is erg positief. Wijzerplaat ziet er sportief en speels uit. Kast is in de breedte iets smaller lijkt het waardoor het horloge in mijn ogen net even eleganter oogt.

Hierbij de foto’s. De video lukt helaas niet hier op HF.

Zeer de moeite waard om zelf eens te gaan bekijken.

8 likes

Ziet er niet slecht uit. De zichtbodem hadden ze weg mogen laten.

2 likes

Zat er vanmorgen nog naar te kijken op Chrono🤩

1 like

3 likes

5 likes

Ik vind ‘m tof! :ok_hand:


4 likes

Wat pre-HF sentiment stak de kop op en nadat ik de nieuwe handwinder 516 heb gepast. Prachtig, overigens, heb ik de “fout” gemaakt een Meistersinger te kopen.

Niks mis mee natuurlijk.

Maar ik heb jaren een PRS516 chrono quartz tijdens vakanties en dagjes uit gedragen.

Nou, één en één is 516. Ik kon het niet laten om na de verkoop van de Seiko Speedtimer, toch eindelijk weer een vakantie PR516 aan te schaffen. Wel no-nonsens quartz uiteraaraad. :smiley:

De stalen band is ook prettig soepel en past mij uitstekend.

Vandaag ook even op een Hirsch performance gezet. Ideaal die quickrelease banden (ook de stalen van de PR516).

Zit zoals gewoonlijk degelijk in elkaar, goed afgewerkt. Ik moet even wennen aan het niet-ontspiegelde saffier, maar dat is geen showstopper.

Het enige “kritische noot”? Waarom de “esthetiek” van lume op de bezel, zowel de getallen als de witte strook, niet aanvullen met functionaliteit en ook de chronowijzer een lumetip of behandeling geven. :crazy_face:

De lume op de bezel dient dus echt nergens voor. Maar dat geheel terzijde.

2 likes

Toffe aanwinst, lekkere grab-n-go; proficiat :+1:
Hopelijk geen last dat de handwinder blijft knagen :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

:see_no_evil: Toch de Meistersinger maar verkopen :thinking:

1 like