Tissot PRX only

Fase 1 van het project is afgerond :grin:

Wat een klapper!

8 likes

Progress! Ben je van plan de fluted bezel zelf te monteren, of laat je dat door een horlogemaker doen?

1 like

Ik hoop een horlogemaker…

Is nog best moeilijk voor een noob denk ik…

https://www.chronoparts.eu/installation-guide

Heb ook geen crystal press

1 like

Begrijpelijk, ben benieuwd naar het resultaat als het gelukt is. Ik zou zelf ook niet aan mijn horloge gaan sleutelen, daar ben ik niet handig genoeg voor.

Geniet ondertussen van deze PRX, heerlijk horloge!

1 like

Ja ik twijfel ondertussen of ik het wel wil doen. Wil echt geen schade. Flauw hĆØ?

Zo is ie ook mooi, mooier dan verwacht :joy:

1 like

Nee helemaal niet flauw, is ook gewoon een mooi horloge zoals het is, kun je fantastisch van genieten, doe ik ook al een aantal jaren!

Draag hem alleen minder omdat m’n polsmaat is gekrompen en de 40mm nu wat groot valt. Misschien binnenkort de 35mm maar eens in het echt bekijken!

1 like

Oja, ben ik ook een beetje bang voor.

Ben van 116kg en 20.8mm pols naar 80kg en 17.8cm pols gegaan… Daarna gestopt met nicotine, nu weer 93kg ofzo. 18.2cm pols

Wie weet vind ik hem wel te groot als het gewicht er weer af is. Ik hou dan dus net iets minder pols over.

Heb de 35mm gepast vorige week en dat was geen gezicht. Als er een tussenmaatje was geweest had ik die genomen…

Hoe ziet het er nu uit bij jou?

2 likes

Pols van 17,5cm naar 16,5cm ongeveer geslonken. Bij gewicht van 96kg naar 85kg. Wilde graag two tone proberen destijds en ben er altijd blij mee geweest, maar mijn smaak neigt nu naar kleiner dan 40mm.
In de categorie horloges met geĆÆntegreerde band heb ik ook nog een maurice lacroix aikon 39mm en een maen manhattan 37mm, beiden ook erg blij mee en vallen iets subtieler.

2 likes

Snap ik helemaal…ik hou met de pols van m’n streefgewicht ook heel erg van 38mm. Nu ook wel trouwens.

Nivada Grenchen F77 zou je ook mooi staan denk ik!

Wow die Nivada Grenchen kende ik nog helemaal niet, eerste foto’s mooie indruk. Daar ga ik me de komende tijd eens in verdiepen! Dank voor de tip :+1:

1 like

Ik zal je ff taggen als ik een update heb over de bezel :wink:

1 like

Top! Zie de update graag tegemoet! :ok_hand:

1 like

@Dr.Clox

Morgen gaan we wisselen :slight_smile:

3 likes

Spannend!

1 like

@Dr.Clox

Let’s goo!

6 likes

Heel mooi, nu nog een datumloep voor het oysterquartz gevoel :sunglasses::+1:

1 like

Heel cool!

1 like

Wow wat mooi! Staat echt heel tof! :ok_hand:
Montage zelf gedaan of door een horlogemaker laten doen?
Ga nu wel serieus nadenken of ik deze ook in 35 mm zou willen laten modificeren!

1 like

Die komt er niet denk ik, wel een blauwe datumschijf

@Riepos had jij dat niet een keer gedaan? / laten doen?

Zou wel willen weten bij welke toko het onderdeel gekocht is. (via DM is ook goed)

Thx

Zo ziet dat er uit, nog mooier in verhouding vind ik…

Montage door een kennis / part time horlogemaker laten doen. Klaar terwijl u wacht.

6 likes