Tissot uit 1930 onderdelen

Het donor (roest)uurwerkje is binnen. De kast past wel/niet, net niet. Zou deze bij te werken zijn? Eigenlijk is mijn vraag, al durf ik het bijna niet te vragen…zou jij de restauratie van dit horloge op je willen nemen? Tegen betaling uiteraard. Ik weet ook niet of ik dit op het forum mag vragen, zo niet, dan verwijder ik mijn bericht direct.

1 like

Uiteraard mag je dat vragen. Ik ben alleen erg druk dus voorlopig heb ik hier geen tijd voor. Wat past er eigenlijk niet? Wil het uurwerkje niet in de kast of past de kast niet over de wijzerplaat?

1 like

Het uurwerkje past net niet in het randje van de kast. Dus de rand zou iets ruimer moeten worden gemaakt. Ik heb geen haast hoor trouwens. Ik leg het voorlopig weg.

1 like

Die passing wil inderdaad nog wel eens wat nauw zijn. Het is overigens geen probleem om even met een klein vijltje de randjes van die binnenkast iets weg te vijlen. Doe ik ook wel eens als het heel erg klem zit. Wel na het vijlen zorgen dat je de kast weer goed schoonmaakt want dat vijlsel wil je niet in je uurwerk hebben :innocent:

2 likes

Dank! :+1::heart:

1 like