TK/TR Rolex Submariner 168000 'triple zero'

Ik wil van al mijn horloges af die overlap hebben in mijn collectie/verzameling ‘de kortst geproduceerde Submariner’, de 168000 valt hier ook onder. Ik heb weleens halfslachtige pogingen gedaan om hem te verkopen maar deze keer is het voor het echie.

At a cursory glance, spotting the differences between a 16800 and the 168000 (or “triple zero”) is no easy task. The rare and glossy-dialed Subs were only produced for about nine months from mid-1988 into 1989 before being replaced by the similar-looking ref. 16610, which would go on to remain in production for more than two decades.
At the end of the day, their only real differentiating factor is that their release marked Rolex’s integration of 904L stainless steel rather than the more conventional 316L they had used previously – a type of stainless steel that is still used to this day by 99% of other watch brands in the marketplace. As we already mentioned above, by the tail end of production of its double zero sibling, Rolex had already begun using the gloss dials and raised indices you see here on the reference 168000.

De band is gereviseerd door de forum bandenkoning en is weer solide, was ook nodig gezien de slijtage van voor de overhaul.

Wijzerplaat vertoond haarlijntjes van een beginnende spiderdial, zie helemaal onderaan voor foto waar dit zichtbaar is, doorgaans valt het niet op.

Merk en model: Rolex Submariner 168000
Diameter: 40mm
Leeftijd: ~1987
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): April 2021
Factuur en/of certificaat:
aankooppas AWCO dd. 27-04-2021
taxatierapport door AVW dd. 13-08-2021
servicepapieren Tempus dd. 08-03-2024 (garantie tot 08-03-2026)
Originele doos en/of eventuele accessoires: Doos zonder papieren buiten bovenstaande
Verzendkosten of afgehaald: enkel F2F overdracht
Conditie (krassen, werking etc): fris van een service bij dé experts, zie ook foto’s
Soort uurwerk en kaliber: 035, wel is de rotorbrug vervangen door eentje uit een 3055, dit staat ook vernoemd in het taxatierapport
Vraagprijs: € 9.999,99
Ruilwaarde: € 10.499,99
Als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb, verklaar ik hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object:

Voor een ruildeal ben ik ook wel in als je één van de volgende horloges in de mix gooit (stuur dan wel even duidelijke foto’s mee en doe een concreet voorstel):

Omega Seamaster 300 heritage (op staal):


234.30.41.21.03.001


234.30.41.21.01.001

Breitling Premier B09 Chronograph (alleen de pistache):


AB0930D31L1P1

Omega Seamaster Planet Ocean 42mm:


2209.50.00

Vrijwel elke the Citizen Chronomaster met tosa-washi wijzerplaat.

Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

16 likes

Ga je dit weekend nog naar je schoonmoeder om te gourmetten? Dan ben je in ieder geval op tijd en daar scoor je zeker punten mee!

De RubberB doe ik er ook bij (excl. de clasp) en past tot ongeveer 18,5cm polsomtrek schat ik in.

11 likes

Het lastige met inruilen is dat ik vooral weet wat ik niet wil als ik het zie, dat vind mijn vrouw ook altijd lastig dus ik heb mijn best gedaan om een idee te geven wat ik wél leuk vind als inruilers:


Alleen 42mm én op stalen band. Die rubberen Breitling band vind ik yuck…


De ‘oude’ versie met de gele maan, blauw of zwart met een lichte voorkeur voor blauw.

image
03.2150.400/69.M2150 uiteraard weer op staal en de ‘oude’ versie met ster op de secondewijzer


Grand Seiko SBGN001




Ben sowieso gek op alles behalve zwart qua hologes


Lijkt op die uit de OP maar dit is de 1957 Trilogy versie

image

En als je denkt dat je iets hebt waarvan je denkt obv bovenstaande dat het wat kan zijn dan vooral blijven aanbieden :kissing_heart:

3 likes

Ik zal nog maar een paar suggesties doen:

image
Een Chopard Mille Miglia in 39 of 40mm op rubber en/of staal (geen leder)


Een JLC Master Control Calender

En ja het zijn allemaal vrij specifieke modellen die ik ‘zoek’ waarvan er niet heel veel rondzwerven op het forum.

Maar ik heb ook wel trek in een paar “usual suspects”:

  • een Speedmaster Pro, een oudje of een nieuwe maakt niet uit zolang het maar niet de generatie voor de huidige is. Liever Hesaliet dan saffier al vind ik de nieuwste wel heel gaaf met open achterdeksel.

  • Een mooie JLC Reverso

Wildcard:

  • Ik ben gek op aventurijn :sunglasses:

Een Spring Drive Grand Seiko met een hele mooie wijzerplaat met een groot lulverhaal er omheen

image
Ook een optie als je niks hebt te ruilen wat mij kan kietelen maar wel een minder standaard Sub dan de anderen wil hebben.

Uiteraard sta ik open voor een andere kijk op de prijs en heel gek misschien maar ik sta meer open om het gesprek aan te gaan wanneer je zo’n berichtje stuurt:

Hoi, ik zag je verkooptopic en ik vind het echt een heel gaaf horloge en ik zoek deze ref al een hele tijd. Ik hoop alleen nog dat we iets met de prijs kunnen doen, wat dacht je van € 9.500,-? Als je je hier in kan vinden dan zou ik het graag onder het genot van een kopje koffie/limonade/warme chocolademelk/wodka-spa rood met je afhandelen.

Dan wanneer ik er zo eentje krijg:

9800 vanavond ophalen

9 likes

Bieden staat uiteraard vrij maar iets beschaafder zou ik op prijs stellen :innocent:

Ook heb ik nog een paar ingevingen wat ik momenteel wel zou willen:


Een Ming 17.09


Een Kurono Tokyo :heart_eyes:


Een anOrdain


Een paarse Fears Brunswick

2 likes

Ik ben hoogst verbaasd dat de bovenstaande horloges schaars zijn hier op HF :joy:

Dan maar wat meer mainstream opties:

Een Christopher Ward Moonphase C1, Twelve of Bel Canto :hushed:

Een summerblue Seamaster 300 misschien?

Maar ook een cashdeal is prima, dan kan ik zelf op zoek naar de wat minder courante modelletjes :face_with_monocle:

1 like

Nog maar een paar opties en dan ben ik echt aan het einde van mijn verlanglijstje gekomen:

Maar heb je iets anders waarvan je denkt dat het wat zou kunnen worden aarzel dan niet.

2 likes