Toch nog maar even geen Nomos

Ik moet eerlijk bekennen dat ik hem nog nauwelijks gedragen heb, hij zit ook nog niet in m’n horlogekist. :blush:
Maak wel af en doe het doosje open om te kijken, en dat bevalt prima, de afwerking is super en de band is van mooi soepel leer.
Ik heb nog geen productiefoutjes kunnen ontdekken; iets wat je van veel van m’n andere chinezen niet zeggen kunt (maar die zijn dan ook een paar klassen goedkoper)

De Nomos blijft natuurlijk wel op het wensenlijstje staan; dat is natuurlijk toch wel een beetje de “echte”.

1 like

Er was ooit een Russisch horlogemerk dat ook Rodina heette; ze worden (bijv. op ebay) nog regelmatig aangeboden.

Volgens mij is deze Rodina gemaakt door de Chinese fabrikant Sea-Gull. Of ze de rechten op deze naam gekocht hebben of dat ze die gewoon gebruiken weet ik niet.

1 like

dat laatste denk ik wel…

Knappe klok!!!

Geïnspireerd door dit topic heb ik er nog maar eentje aangeschaft.
Geen Nomos maar een Stowa.
Of het een echte of een neppe is weet ik niet zo goed.


1 like

Kijk, ik inspireer zelfs mensen :smiley:
Met echt of nep kan ik je ook niet helpen, ik zou hem eens openmaken en het uurwerk bekijken.

Wat is er zo verkleurd eigenlijk? de wijzerplaat of het glas? Of is dit de originele kleur?
Veel plezier ermee in elk geval :sunglasses:

wauw, mooie vondst !

Gewoon contact opnemen met Jörg Schauer, die kan je vast helpen.

Inmiddels heeft de Rodina een paar (halve) dagen draagtijd achter de rug en eerlijk gezegd valt het me toch een klein beetje tegen. :pensive:
Al je hem van dichtbij bekijkt vind ik hem nog steeds prachtig, maar aan de pols mist hij voor mij wat impact en vervaagt hij een beetje tot “een willekeurig horloge”.
Het voordeel van deze Rodina is: voor deze prijs mag hij blijven, maar de conclusie lijkt misschien toch wel op de titel:
Toch maar geen Nomos?

Ik probeer zelf ook wel es een hommage ofzo uit om een model uit te proberen. Maar ik realiseer me ook dat een hommage ofzo “not the real deal” is.
Ik zou zeker niet de Nomos gelijk opgeven. Ik zou em nog es irl zien.

Maar ik zou zeker deze ervaring in m’n achterhoofd houden. Veel succes met je keuze.

Er staat ook nog steeds een vraagteken achter :sunglasses:
Hij is zeker nog niet van de lijst, maar op z’n minst wel een paar plaatsen gezakt.
Ik zou alleen niet weten wat er nu bovenaan staat :smile:

Een Stowa natuurlijk!

1 like

Ja de Antea zeker :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Ik zou het ook niet weten. Van mij hoeft een horloge niet perse onwijs uitgesproken te zijn. Soms hou ik wel van dat onopvallende. Zo vind ik de Nomos Orion erg mooi. Hij is niet opvallend, maar ik weet zelf dat ie mooi is.

1 like

Ik denk dat je last hebt van het “het is toch niet wat ik echt wilde” syndroom :disappointed:

Een “echte” zal vast een stuk minder willekeurig zijn.

Dat kan best een rol spelen natuurlijk. Ik had gisteren bijvoorbeeld m’n Tissot chronograaf om en dan zit ik er de hele dag naar te kijken, zo van: wat een prachtige klok. En of dat ook zo zou zijn met een Chinees die er net zo uit ziet: misschien wel niet. :flushed:

Aan de andere kant heb ik ook een Alpha Daytona en daar kan ik net zo verliefd naar kijken als naar m’n Tissot, ook al is het allesbehalve een echte Rolex Daytona. :blush: