Toegang tot Uhrforum.de

Ze krijgen daar elke dag tientallen aanmeldingen en de laten niet meer dan een handvol per dag toe, waarbij ze Duitsers met een goed verhaal voorrang geven.

Ik heb me destijds aangemeld door een verhaal op te laten stellen door een Duitse collega en via een Duits ip aan te melden.

1 like

Haha same trick here.
Maar het is idd een probleem op zo groot forum.
Honderden inactieve leden.
Als je handelaar bent met alleen Engels is het ook geen probleem.

Deze tekst heb ik destijds van ons Horlogeforum geplukt, en bewaard.
Het werkte uitstekend:

Beste forumleden,
Recent zie ik vrij veel leden die hulp zoeken, met betrekking tot (registratie) UhrForum.de.
Ik begrijp dat velen niet geaccepteerd worden als lid, door de Duitsers
 Ze hebben een nogal streng deurbeleid
 Wij willen er graag lid worden, al is het maar omdat er een gigantisch aanbod is van gebruikte horloges.
Wat moet je doen om geaccepteerd te worden?

1. Je bericht in goed tot zeer goed Duits schrijven, anders ben je sowieso kansloos
  2. Sommigen hebben het bericht in het Engels geschreven, en zijn ook geaccepteerd, hierover wisselen de ervaringen
  3. De vragen die zij stellen, in meer dan één zin beantwoorden. Twee zinnen en een goede motivatie moeten voldoende zijn. Een korte beantwoording van hun vraag accepteren zij niet!
    Hieronder de vragen die de Duitsers stellen:
  1. Waarom wil je lid worden van het UhrForum?
  2. Wat verwacht u van ons forum?
  3. Wat kan je zelf bijdragen? (Kennis, vaardigheden, enz.)
    De regel hierbij is: De vraag goed lezen, twee keer nadenken over hoe je hem beantwoordt, en vervolgens zorgen dat je beantwoording in goed Duits vertaald is.
    Voorbeeld
    Een beantwoording die al verschillende mensen heeft geholpen lid te worden:
  1. Uhrforum.de ist ein bekanntes und respektiertes Forum. Ich möchte an den Diskussionen teilnehmen und möchte gerne dazu beitragen.
  2. Ich erwarte von UhrForum ein Forum, wo ich von anderen lernen kann und wo andere von mir lernen können. Das alles mit viel Leidenschaft fĂŒr Uhren.
  3. Ich kann Folgendes beitragen: Ich besitze ein großes Wissen ĂŒber mechanische Uhren. Außerdem versuche ich selbst Uhren zu reparieren und möchte meine Erfahrungen mit anderen Forumsmitgliedern teilen.
    ‱ Vervolgens netjes aflsuiten, bijvoorbeeld:: Ich danke Sie herzlich fur Ihre Zeit.
    Als je vragen hebt, gewoon stellen hier. Ik wil je altijd helpen je beantwoording in fatsoenlijk Duits te vertalen.
    Succes.
7 likes

Ich danke Sie herzlich fur Ihre Zeit
 LOL.

(Ich danke ihnen herzlich fĂŒr ihre Zeit.)

1 like

Gerne gemacht, auf ziderween.

3 likes

fĂŒr Ihre Zeit

Ik ben er al een aantal jaren lid en destijds bij de eerste poging reeds geaccepteerd. Waarschijnlijk heeft het er ook sterk mee te maken wie je aanvraag beoordeelt. Zo heb ik er al eens een aanvaring met een mod gehad omdat ik wegens iets onbenulligs een gele kaart kreeg terwijl achteraf bleek dat veel Duiters hetzelfde deden en er geen gele kaart voor kregen. Daarentegen heb ik met een andere mod al eens een leuke conversatie gehad aangezien hij familie bij mij in de buurt heeft wonen. Vooral blijven proberen dus.

Aanmeldingen werden vroeger altijd enkel door raxon gedaan, geen idee of dat nog steeds zo is

De Duitschers waarmee ik nog met enige regelmaat correspondeer gebruiken de hoofdletters alleen bij namen, eerst woord vd zin en bij zelfstandig naamwoorden

Sie en Ihr met een hoofdletter betekent U(w)

Als gezegd: ik zie het bij de native speakers waarmee ik contact heb niet meer in gebruik.

In het Nederlands gebruik je ook meestal geen u meer als je je hebt voorgesteld

Daar wordt in Duitsland in veel situaties toch anders mee omgegaan.

En als je het even niet meer weet, begin je gewoon weer over de oorlog. Dat schept een band.

2 likes

https://www.horlogeforum.nl/t/uhrforum-de-registratie-hulp/128500
Ik heb deze raad gevold en werd onmiddellijk toegelaten.

1 like

Vorig jaar een poging gedaan in het Nederlands en inmiddels lid. Kan dus allemaal, kijk er nagenoeg niet, maar erg vereerd dat ik lid ben. :neutral_face:

1 like

Ik heb het vandaag nogmaals geprobeerd, maar wederom geweigerd. Hulp is dus welkom

Ik kan je eventueel ook helpen, laat maar weten of ik iets kan doen mocht je nog niemand gevonden hebben.

1 like

Wederom heb ik iets te koop gezien op het uhrforum. Wie zou mij kunnen helpen met in contact komen (en aankoop)?

Zijn er leden die mij kunnen helpen een account aan te maken op Uhrforum?
Mijn telefoon en tablet zijn van de zaak en in beheer van de zaak. Elke keer krijg ik de melding:
‘ leider entsprach das Konto, das du auf UhrForum registriert hast, nicht den Mitgliedschaftsanforderungen. Dein Konto ist nicht mehr zugĂ€nglich.

Es wurde folgende BegrĂŒndung angefĂŒhrt: Keine Registrierung ĂŒber VPN Proxy Clouddienste oder als verdĂ€chtig gemeldete Netzwerke

Dieser Account wird nach 1 Tag/en automatisch gelöscht, du kannst dich danach erneut registrieren.’

Omdat ik geen vpn gebruik zal het wel met het beheer te maken hebben, denk ik.

Is er iemand die een leeg account kan en wil aanmaken en dat dan aan mij kan over dragen?

Super veel dank vast!