Toon je klok

Hoi Nils,

Mooie klok. Is dat een atoomgestuurde klok? Ik wil ook zo’n ding hebben. Waar heb je die gekocht? Dank je! :blush::+1:

1 like


Mag ook niet verkocht worden volgens achterzijde

Hoi Harry,

Jip…RC (Radio Controlled) :+1:

Deze bij de Lidl gekochf voor dacht ik €10-15 euro zoiets… ze zijn nog niet lang geleden al weer een keer geweest en ze komen af en toe weer een keer voorbij … die van mij werkt perfect :+1::smiley:

1 like

Dankjewel Nils; ik ga het in de smiezen houden! :+1::slightly_smiling_face:

1 like

Graag gedaan…ik hou die smiezen ook wel in de gaten :crazy_face::+1::blush:

1 like

Ik heb ze allebei, de witte in de bijkeuken en de zwarte in de woonkamer.

De secondenwijzer (hebben die RC klokjes vaak niet) maakt het handig om te kijken hoeveel een horloge afwijkt. Nadeel is dat als de batterij leeg raakt hij eerder stopt met synchen dan met lopen. Na een maand loopt hij dan zo 8 seconden verkeerd. De originele Maxwell batterij hield het 18 maanden, dus na een maand of 16 moet je hem af en toe vergelijken met je solar G shock :smile:

Ik ook :slight_smile:

3 likes

:+1::joy: …Ik heb nog maar één keer gehad dat hij stil stond, batterij was leeg en nadat ik een nieuwe batterij had geplaatst ging hij gelijk syncen en liep zo weer op tijd… leuk hoor :+1::smiley: …de zwarte is ook gaaf :+1: …is die niet moeilijker af te lezen dan de witte?

Valt erg mee.

1 like

Ah :+1: … ik heb toen ik hem kocht de afweging gemaakt welke in slechte lichtomstandigheden beter afleesbaar zou zijn en toen voor de witte gekozen wat mij ook heel goed is bevallen, maar als ze nog een keer komen dan neem ik de zwarte voor ergens anders op te hangen. zeker voor dat geld zeer makkelijk :+1::smiley:

1 like

Deze laatst nog bij de Lidl gehaald voor op mijn horloge hobbykamer :yum:

6 likes

Beetje donker, maar een Jaeger LeCoultre Atmos

26 likes

Heel bruut zeg :ok_hand::astonished:

1 like

Ik kijk al jaren naar deze:


Moet weer eens een doekje over zie ik :grinning:

8 likes

Gaaf.
Krijg je een klok bij de aanschaf van een set luidsprekers?

1 like

Ik zie nergens Jaeger vermeld staan. Is dit een Amerikaanse versie?

Of er nou Jaeger, LeCoultre of Jaeger LeCoultre op staat, het is allemaal hetzelfde. Maar LeCoultre is inderdaad voor de Amerikaanse markt.

Nee helaas.

Hier net als @svmnb1 een Nixie. Maar dan met iets grotere buizen, en ik heb hem zelf gebouwd.
https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/optimized/3X/e/1/e16e609a5025e927e5691dc0402879a0355c1a2c_1_690x270.jpg
Klik voor meer info :wink:

15 likes

http://www.antiques-marine.com/chronometers/1363/
zoiets dus, maar deze niet :sunglasses:
niet duur b.t.w.

NA… :yum:


Heerlijk hoe die secondewijzer glijdt :yum:

5 likes