Toon je “weer levend gemaakte” horloges

Mooi werk man!

1 like

SJIEK :heart_eyes_cat: :heart_eyes_cat: :clap: :clap:

1 like

En de andere pogue is ook weer tot leven gewekt

12 likes

Mooi hoor de collectie begint stilletjes aan groot te worden (denk ik) :yum:

1 like

De collectie zit nu op zo ongeveer 30 stuks

Begint inderdaad weer te groeien, moet er weer eens een aantal weg doen

2 likes

Voor:
Deze niet lopende Certina DS een tijdje geleden gekocht.

Buiten het slechte glas bleek er een tapje van het anker afgebroken te zijn.

Uurwerk heb ik geserviced, voorzien van een nieuw anker en opwindveer en de boel weer opgepoetst.

Het uurwerkje loopt weer geweldig strak, alleen heeft de originele band nog wat aandacht nodig. Dat is iets voor later.

Na:

39 likes

Prachtig staaltje vakmanschap!

2 likes

Professioneel Harry :heart_eyes_cat: :clap: :clap:

1 like

Ziet er echt schitterend uit ! Absolute topkwaliteit Harry :ok_hand:

1 like

Niet zozeer mijn eigen herstelwerk, maar ik ben grote blij en wou het toch even delen :grin:

Van een los hoopje onderdelen naar een prachtige zoemert:


Gauw de strap wisselen bij aankomst :smile:

18 likes

We zijn benieuwd HOE je aan dat hoopje bent geraakt :innocent:

1 like

Ik wou dat ik daar een spannend diepgaand verhaal bij had. :sweat_smile: je zal het echter moeten doen met een simpele advertentie hier op het forum :wink:

De foto’s van @Brodie zijn het enige dramatische wat je hier gaat zien/lezen :grin:

4 likes

Bij deze Rodania was het de case-back die me aansprak ,aangekocht als wrak dus veel is/was er niet te verliezen :innocent: enkele foto’s





De dial een beetje proper gemaakt (wie een tip heeft om het grondiger te doen zonder de tekst te verwijderen dan hoor ik het graag).Het glas was ernstig beschadigd en heb ik voorlopig gepolierd maar er moet een nieuw in ,voorts loopt het AS 1187 prima

10 likes

Briljant hoe sommige stukken er weer uit zien, ik kan met proper goed leven, klokje heeft dan ook wat te vertellen
na bijv. 50/60 jaar

2 likes

Heel mooi werk! Die kroon had ook wel zijn beste tijd gehad

Ik heb wel eens vaker wijzerplaten schoongemaakt met velgcleandr

Dit is gemaakt om vuil op te lossen maar lak te beschermen, dit werkte goed bij mij

1 like

Heb ik staan …dus eens proberen op een andere wijzerplaat BEDANKT voor de tip :wink:

2 likes

Ik zou niet teveel aan de wijzerplaat doen. Hooguit, heel voorzichtig het losse vuil verwijderen. Als je daarna een nieuw glas monteert ziet hij er een beetje doorleefd maar prachtig uit.

Groeten,

Coos

1 like

Vandaag geklust aan een oude Prisma.
Voor:

Uurwerk viel steeds stil. Na een service bleek het Felsa 465 werkje weer netjes te lopen. Glaasje een beetje gepoetst en de prisma kan weer een tijd mee.

Na:

35 likes

Mooi resultaat :+1:

2 likes

DIT is een prachtig horloge geworden Harry ,dat je die kast ook nog zo proper hebt gekregen :thinking:

1 like