6309!

Allee, wat moet dat kosten? :smiley:

gr. Glenn

Mooi en authentiek, daar is duidelijk mee gedoken in zout water. Die bezel zou ik erop houden (tu)

Dat is interessant van je daar zegt Ernst. :slight_smile: (tu)

Zou de insert zo getekend zijn door het zoute water?

Bij deze nog een foto’tje. :wink:

gr. Glenn

Zout vreet over het algemeen in op aluminium, de corrosie ziet er dan ongeveer zo uit, dus ik denk inderdaad dat het horloge gebruikt is voor zn doel: duiken.

Hoi Ron,
Ook ik leer graag…

• over plastic componenten in een horloge is al meer geschreven op het forum…
    mijn vraag is…wat is voor jou ‘op langer termijn’? 40/50 jaar?
    deze horloges zijn vaak meer dan 20/25 jaar intensief gebruikt en de meesten doen het nog steeds goed…
    -Volgens mij heeft Seiko in latere versies steentjes geplaatst…(6319?) dat is wel duurder en hoeveel jaar scheelt het?
    -het lager van de veertrommel is inderdaad vaak versleten na 25 jaar intensief gebruik …gewoon een andere (veer of uurwerk) er in…(ben ik met je eens Rob)
    Overigens doen Rolex en Breitling dat ook…veel onderdelen vervangen ipv aan sleutelen…veel goedkoper.

Ik vind Seiko gewoon uitstekende, betrouwbare en goedkope technieken gebruiken zoals de magic fingers,…alleen het is een een massaproduct en niet exclusief.
Helaas zijn alleen de meeste modellen door de jaren heen doorgaans echt lelijk, behalve de sportmodellen/ duikers/chrono’s.
Grt
Peter

Mooi, man! Zuinig op zijn en nog lang van genieten!! :}