14060

Wat een super horloge zeg! Heel veel plezier ermee.

Ja Werner, niets is veilig op internet:D

Dit vind ik ook de mooiste diver van Rolex (tu)

Mooie cleane dial zonder datum de symmetrie is perfect.

veel draagplezier met dexe topper

gaat zeker lukken

(weet ik uit ervaring):wink:

tjvreeken Schreef:

Ja Werner, niets is veilig op internet:D

Tja, maar is er is toch veel dat je kan verbergen :wink:

2006 Schreef:

Dit vind ik ook de mooiste diver van Rolex (tu)

Mooie cleane dial zonder datum de symmetrie is
perfect.

Helemaal mee eens. Toch eigenlijk wel de mooiste Rolex.

Vraagje aan Wener (of Zeemeester), is dit nou eentje met of zonder “M”? En wat is nou eigenlijk het verschil, heb het wel eens gelezen maar zou het eigenlijk niet echt weten. Was ik benieuwd naar.

Van harte in elk geval en geniet ervan! (tu)

Gefeliciteerd met de aanwinst. En over nieuwe aankopen hoef je je geen zorgen te maken. Deze Sub komt voorlopig niet van je pols.
En natuurlijk welkom bij de groeiende Rolexclub op dit forum.

Michel

P.S. Complimenten voor de foto’s. Erg goed gelukt.

COSC certified (4 lines) met M of Non Certified (two lines) zonder M, that’s the difference.

http://www.rolexforum.nl/misc.php?file=3715][afbeelding

http://www.rolexforum.nl/misc.php?file=3716][afbeelding

Reference 14060 was introduced in 1989, concurrently with the new Submariner Date 16610, with the new caliber 3000. This watch was produced for 10 years, from 1989 through 1999. It introduced the white gold surrounds to the hour markers, sapphire crystal, and new fast-beat 28,800 BPH movement. The difference between the caliber 3000 as used in the non-date reference 14060 versus the caliber 3135 used in the 16610 Submariner Date is, obviously the lack of date complication and the absence of C.O.S.C. certification.

Finally, the reference 14060M, marks the last meaningful upgrade to the Submariner line. The 14060M was introduced to replace the 14060. The meaningful difference being an improved caliber 3130, which features a balance bridge for increased shock protection and improved operating rate (i.e.: better timekeeping) and improved winding system.

(Bron: Vintagesubmariner.com)

Van het Rolexforum geleend.

Groet,
Werner

@ Hans en Werner: top! (tu) Bedankt voor de info en plaatjes. Vind de non-M mooier, dus Werner, goede keuze. :wink:

ja moooooi tijdloos vind ik echt het woord voor de 14060… een klassieke schoonheid… Een x-je 93, ik heb een van z’n z,n broertjes… :slight_smile:

ik hoef je geen plezier aan deze klok te wensen, want ik weet dat je dat al hebt … mooie foto;s ook…

Tjonge jonge,

Wat een gave reacties allemaal!
Alleen al voor de reacties zou ik weer een Rolex kopen !! :wink:
Bedankt allemaal.

Groet,
Werner

ERG mooi. De Sub no-date blijft toch wel één van DE klokken, imho.

superklok!!(tu)

veel draagplezier gewenst!!

gr dennis.

Wat is ie toch mooi(tu)(tu)(tu)heel veel draagplezier toegewenst

gr Pieter

ik zou me mateloos gaan irriteren aan die kras in het glas :smiley:

maar voor de rest uiteraard niks op aan te merken,t blijft een icoon

Één van de mooiste Rolexen als je mij vraagt. Heel veel plezier ermee.

Glas kost 120 euro. Weet alleen niet f ze dat bij rolex ook zonder een beurt doen.
Vind Rolex met onderdelen niet superduur. Bij Adc laatst een bezel-inlay laten vervangen voor 35 euro en hij wordt er direct opgezet. Alles nog even voorzien van een paar druppeltjes olie.
Ik weet bij Panerai kostte 2 buisjes voor de band al 20 euro per stuk.

Tom Koerts Schreef:

Glas kost 120 euro. Weet alleen niet f ze dat bij
rolex ook zonder een beurt doen.
Vind Rolex met onderdelen niet superduur. Bij Adc
laatst een bezel-inlay laten vervangen voor 35
euro en hij wordt er direct opgezet. Alles nog
even voorzien van een paar druppeltjes olie.
Ik weet bij Panerai kostte 2 buisjes voor de band
al 20 euro per stuk.

Bij Martens wilden ze destijds bij m’n jaren 90 Dweller alleen het glas vervangen in combo met kroon en rubbers. Kosten 270 euri, bij een sub zal dit iets goedkoper zijn: http://www.rolexforum.nl/topic.php?id=3639

En eigenlijk was de insteek al snel een complete beurt maar daar trok ik toen niet zo aan, ik had er namelijk geen 650,- voor over.

Voorlopig vervang ik het glas nog niet, op de foto valt het meer op dan in het dagelijks leven.:wink:
Wanneer het horloge helemaal strak zou zijn, zal ik er veel meer moeite mee hebben om het te dragen, je mag van mij best zien dat het horloge gedragen wordt!
Zodra er onderhoud nodig is, zal ik het denk ik wel laten vervangen.
Maar alvast bedankt voor alle tips. (tu)

Groet,
Werner