Tritium watches post ze

IK heb hem binnen. Ik zal tzt nog wat plaatjes schieten. Mijn vraag is echter. Worden de tritiumbuisjes ook door licht opgeladen of branden ze altijd even fel?
Die van mij doen het pas wanneer ze een tijd aan licht hebben bloot gestaan.

Volgens mij lichten die dingen altijd even fel op. En in het donker kun je er zowat de krant mee lezen! :wink:

Paul G. Schreef:

Volgens mij lichten die dingen altijd even fel op.
En in het donker kun je er zowat de krant mee
lezen! :wink:

Nou dan zijn die van mij zeker op. Wanneer ze energie van het licht krijgen doen ze het wel. Misschien zijn het nep tritium buisjes met superluminova erin.

Geen idee. Ik heb er in ieder geval een andere ervaring mee dan jij nu. Maar misschien hebben andere mensen hier er nog wat zinnigs op te zeggen.

De tritium buisjes geven altijd licht en hebben nooit extern licht nodig om “op te laden”.

Echter, na 20-25 jaar zijn ze “op”. Daarnaast loopt halferwege deze periode de verlichting al behoorlijk achteruit.

Je moet ook niet verwachten dat ze dezelfde hoeveelheid licht geven als een vol-door-de-zon-opgeladen Seiko of Citizen duiker (om maar iets te noemen), de Lume bij dit soort klokken is direct na “opladen” direct bijzonder intens. Ik denk dat de tritiumbuisjes nog niet eens de helft qua sterkte hebben.

Hier vindt je enige uitleg: http://www.traserh3watches.com/en/h3_technology/

Als de tritiumbuisjes bij jouw horloges dus eerst opgeladen moeten worden klopt er volgens mij iets niet :S

Marco-T Schreef:

De tritium buisjes geven altijd licht en hebben
nooit extern licht nodig om “op te laden”.

Echter, na 20-25 jaar zijn ze “op”. Daarnaast
loopt halferwege deze periode de verlichting al
behoorlijk achteruit.

Je moet ook niet verwachten dat ze dezelfde
hoeveelheid licht geven als een
vol-door-de-zon-opgeladen Seiko of Citizen duiker
(om maar iets te noemen), de Lume bij dit soort
klokken is direct na “opladen” direct bijzonder
intens. Ik denk dat de tritiumbuisjes nog niet
eens de helft qua sterkte hebben.

Hier vindt je enige uitleg:
http://www.traserh3watches.com/en/h3_technology/

Als de tritiumbuisjes bij jouw horloges dus eerst
opgeladen moeten worden klopt er volgens mij iets
niet :S

Ze laden ook niet op. Ze zijn denk ik gewoon al op. Nou ja jammer de luminova doet het goed en het is een leuk horloge.

Dit is hem…

Die buisjes zijn zo dood als een pier. Ik ga hem niet terugsturen naar de USA maar heb wel de verkoper om uitleg gevraagd.

Het is mijn ervaring dat seiko lume, wanneer pas opgeladen, veel krachtiger is dan H3, enkel na een paar uur, wanneer de seiko lume niet meer ‘lumed’, is de h3 nog steeds even krachtig als in het begin van de avond…en H3 moet idd niet opgeladen worden maar verliest wel zijn kracht over de jaren (halvering van h3 = 12,5 jaar)
Als je een H3 horloge koopt best een recent met verse H3 kopen, maar dit had je waarschijnlijk liever gehoord voor je aankoop…
Een geluk dat die uzi’s niet zo duur zijn dacht ik…
groeten
Broes

bnootens Schreef:

Het is mijn ervaring dat seiko lume, wanneer pas
opgeladen, veel krachtiger is dan H3, enkel na een
paar uur, wanneer de seiko lume niet meer ‘lumed’,
is de h3 nog steeds even krachtig als in het begin
van de avond…en H3 moet idd niet opgeladen
worden maar verliest wel zijn kracht over de jaren
(halvering van h3 = 12,5 jaar)
Als je een H3 horloge koopt best een recent met
verse H3 kopen, maar dit had je waarschijnlijk
liever gehoord voor je aankoop…
Een geluk dat die uzi’s niet zo duur zijn dacht
ik…
groeten
Broes

Nee dat valt mee en ik heb geen zin om hem weer terug te sturen. Uiterlijk vind ik het een leuk horloge hoor. Helaas dan maar geen licht.

Ach laat het dan een troost zijn dat de “geen lumen” wel mooi kleurt bij de zwarte kast en de zwarte band.

Vreemd wanneer ik overdag mijn hand rond het horloge leg om alle lichtval uit te sluiten en dan vervolgens door een kiertje binnen kijk zie ik niets. Als ik echter in een donkere kamer ben zie ik de verlichting wel. Apart spul dat tritium hoor. :smiley:

En? Wat vind je van de felheid?

Paul G. Schreef:

En? Wat vind je van de felheid?

Het is geen luminova maar ze branden wel constant op dezelfde sterkte de hele nacht door. Het is een erg leuke klok.


(tom,mocht je dit lezen, ik ben zo vrij geweest jouw foto te gebruiken)

MARATHON MIL-W-46374F type 2
ETA 2801
van augustus 1997, de buisjes beginnen al wat geel te worden… nog een paar jaartjes geduld … :slight_smile:

dreski Schreef:

Vreemd wanneer ik overdag mijn hand rond het
horloge leg om alle lichtval uit te sluiten en dan
vervolgens door een kiertje binnen kijk zie ik
niets. Als ik echter in een donkere kamer ben zie
ik de verlichting wel. Apart spul dat tritium
hoor. :smiley:

Meer een zaak van de hoeveelheid licht van de tritiumbuisjes en je ogen die aan het donker wennen. De hoeveelheid licht is natuurlijk bedoeld voor 's nachts in het donker.