Trouwhorloge. Graag jullie suggesties

Vintage gerelateerd, 39mm… een Seiko Sla017 natuurlijk! En graveren zou ik m ook. Alleen al om je vrouwtje te eren die met dit toffe idee kwam

11 likes

Junghans meister telemeter:

https://d1rkccsb0jf1bk.cloudfront.net/products/99969890/main/xlarge/027_3380.00-1402328075-6398.jpg

https://shop.r10s.jp/jwo-bessho/cabinet/item/jhs/jhs-027-3380-00.jpg

3 likes

Ik zou lekker voor een goedkope ring gaan. ( achteraf nooit gezeik )

3 likes

Ik zou ook voor de bb58 gaan, zeker als je de vintage look wilt. Graveren zou ik zelf niet doen, eerder een “goedkope” ring er bij en die laten graveren

Nooit tegen je toekomstige gezegd wat je mooi vond zoveel jaar geleden? Ze onthouden dat mark my words!:nerd_face:

Ik ben nog niet verloofd maar de mijne toont weinig interesse in horloges, ze vindt ze mooi of niet mooi ook al is het een goedkoop of een duur… nu als je haar vraagt wat ik al zoveel jaar geleden zei van dit is nu een mooi: een submariner, tot op de dag van vandaag voor mij een topper! moet ze zelfs niet over nadenken! Bewijs dat het geen opvlieging is maar iets van betekenis toont! (Ook de enige reden dat ik zelf nog niet voor 1 ben gegaan)

1 like

Speedmaster altijd goed. Lekker tijdloos, past overal bij.

Graveren zou ik ook gewoon doen. Mocht het in het uiterst geval ooit nodig zijn is die deksel zo gewisseld.

3 likes

Of minuscuul met laser op een schakel aan de binnenzijde.

Ik bedoel als ooit een achter neefje ofzo em erft (na uiteraard 100 jarig gelukkig leven van.onze beste GrimFandango), dan staat die datum een beetje raar.

1 like

Allereerst gefeliciteerd kerel. Ik keek naar de foto met de BB en vind hem prima bij je passen. Anders zou ik voor een 39mm Rolex gaan. Een Explorer of zo. Heb je voor altijd zo’n horloge.

2 likes

Moet hij wel even het budget oprekken van 3.5 naar 5.5k… maar zeker te overwegen zou ik zeggen.

1 like

Gewoon wat minder eten en drinken op die bruiloft en hoppa er is extra budget. Of de band in de avond skippen en voor een mooie sub gaan.

3 likes

Toevallig paar weken ook een aanzoek gedaan…
Mijn trouwhorloge wordt een explorer1, ik wil geen ring.
Tijd om voor alles te sparen… je kan lang verloofd zijn :blush::+1:

4 likes

Proficiat!
Ik heb zelf vorig jaar ook voor deze keuze gestaan (toen overigens alsnog “gewoon” voor een ring gegaan, maar dat terzijde).
Toen bleven er voor mij na lang wikken en wegen 3 klokjes qua keuze over.
Een Speedmaster (tijdloos), de JLC Reverso (ideaal voor graveringen, tijdloos ontwerp) en een Rolex (helaas boven het budget).
Welke Rolex was qua model mij destijds nog niet helemaal duidelijk (na een milgauss avontuurtje), maar stond wel hoog bovenaan de lijst ivbm de gedachte gang: een rolex als kroon op een belangrijke gebeurtenis (rolex a crown for every achievement).
Misschien wel een verschrikkelijk cliché of super commerciële leus, maar ik kon mij er wel in vinden :sunglasses:.
Ontzettend veel plezier met de voorbereidingen, en genirt van de dag wanneer deze er is, deze dag vliegt voorbij!:wink:

3 likes

Voor de echte romanticus…: een (vintage) horloge uit haar bouwjaar. :innocent:

Het praktische daaraan is dat je een mooi excuses hebt om niets te hoeven laten graveren! :sunglasses:

EDIT; kleine kanttekening: waar leggen we de grens voor vintage tegenwoordig? 20? 25? …? :face_with_raised_eyebrow:

5 likes

Ik zou ook gaan voor een vintage DJ. Staat mooi bij het (trouw)pak :+1:

Allereerst gefeliciteerd met jouw aanstaande vrouw.
Want hoe geweldig is dat, dat zij jou voorstelt een horloge te kiezen ipv een ring! Die liefdevolle geste alleen is al een gravure waard. En de Tudor BB lijkt mij dan prachtig!

2 likes

Wij hebben ons trouwbudget opgeofferd aan een reis en dan maar gezellig in het gezelschap van de kinderen getrouwd in Vegas :slight_smile:
On-topic: die 58 is prachtig. Doen! En proficiat! Getrouwd zijn is zalig!

1 like

Waarom nog joh?

De Captain Cook is al genoemd. Ik hoef niks meer te zeggen verder.

Of? Misschien, als je 'm kan vinden:

Nee, njet, non, nein. Het is niet gezellig in Vegas.

Dat het je toch gelukt is die perceptie te creëren? Chapeau.

1 like

Toegegeven: Vegas op zich was vréselijk. Ons huwelijk daar (het het dineetje in het Bellagio) en de rest van de reis was dat niet. Maar ik was zo blij dat ik de dag na het huwelijk terug in de woestijn zat. Ik was er dit jaar opnieuw en opnieuw hetzelfde gevoel: not my thing. :slight_smile:

Oh, en die Rado: ik wil die.

1 like

Kijk. Dat schept een band. Ik zie Vegas als een soort eindstation voor werkloze vrachtwagenchauffeurs die uit de lokale snackbar zijn geschopt, zodat ze toch met een peuk in de bakkes aan zo’n gokkast kunnen eindigen.

En Chinese gepensioneerden, blijkbaar. Die worden zelfs overeind gehouden door een kettinkje tussen de creditcard in de gokkast en het revers. :slight_smile:

Dus @GrimFandango, welk horloge je verder koopt boeit niet. Ga niet op huwelijksreis naar Vegas. Pak dan een weekje Louisiana met als uitvalsbasis New Orleans.