Tudor BB Chrono Bracelet Vervangen Jubilee

Goedemorgen Horloge-Goeroes,

Recent ben ik in het bezit gekomen van een prachtige Tudor BB Chrono. Ik ben opzoek gegaan naar een Tudor Jubilee band voor dit model. Maar dat wordt een lastige klus.

Ik ben geattendeerd op het merk Uncle of Uncle Sam? Het schijnt mogelijk te zijn de oude clasp over te zetten op de nieuwe band.

Vragen:

• Iemand enig idee of een originele band of de nieuwe clasp ergens te verkrijgen is?

• Iemand bekend met Uncle banden? Zo ja, heb ik dan ook nieuwe endlinks nodig?

• Andere suggesties of merken? Zoek wel echt kwaliteit spul, mag ook wat kosten.

Onderstaand mijn horloge en een screenshot van Uncle.

Groetjes :grin:

3 likes

Uncle Seiko is een zeer bekend after market bandenmerk. Biedt prima kwaliteit dus ik kan het je zeker aanraden. Ik heb er een aantal gehad en ik vind ze heel fijn en mooi. Wel mooier om de clasp te vervangen maar ik heb dat zelf nooit gedaan.

3 likes

Zo te zien is er gewoon een Tudor Jubilee met clasp. Deze is bij elke Tudor AD te bestellen (prijzig, maar dus mogelijk)

3 likes

Bedankt voor je reactie! Je bedoeld dan de clasp van je originele overzetten naar deze? Dat past ook allemaal prima?

Ik heb dus gehoord dat ze deze banden niet uitgeven.

1 like

Ik heb gezien dat mem dat deed. Ik heb er zelf geen ervaring mee…

1 like

Ik heb een jubilee van uncle straps gekocht voor de bb58 en de clasp overgezet. Was niet zo moeilijk. Is op youtube een tutorial beschikbaar

2 likes

Foto? En hoe vind je de kwaliteit? Neem aan dat je die ook uit het buitenland hebt laten komen dan aangezien het een site buiten Europa is volgens mij?

Heb de bb58 niet meer en kan een foto niet meer vinden van de clasp. Gewoon bij uncle zelf gekocht, duurde ongeveer 3 weken en wat importkosten
Overzetten was 10 minuten ongeveer

2 likes

Top! En dat is met endlinks? Dus apart gekocht? :grin:

1 like

Endlinks zitten er gewoon bij als je band koop bij uncle :+1:

2 likes

Top!

Uncle heeft inderdaad mooie en niet te duren banden.
Uncle Sam heeft leuke (sport)kleding :wink:.

1 like