Jazeker
Zelf de 58 nu nog op staal maar het is wel een bandensletje dus van de week maar weer eens wisselen.
Jazeker
Zelf de 58 nu nog op staal maar het is wel een bandensletje dus van de week maar weer eens wisselen.
Met welke springbartool gaan jullie aan de slag?
Mijn tools zijn allemaal te breed
Welke zijn dat dan?
De bovenste tool heeft verschillende “pennetjes” maar bij het eerste gebruik brak er al gelijk een beentje af waardoor ik er geen grip meer op had
Het zijn beide geen Bergeon o.d.
Die bovenste zou ik gelijk weggooien met de andere zou het moeten lukken!
Ik heb zelf wel Bergeon.Maar wissel eigenlijk zelden banden.
Ik snap niet hoe je dat voor elkaar krijgt
Oké, das balen! Bij mij gaat wel goed hoor!
Ahaa! Eens proberen. Het vorkje is bij mij te breed om tussen de band te passen waardoor ik niet aan de springbar kom.
Van eraf gaat wel maar erop is kut bij BB
Ik laat je het weten zodra ik hem er überhaupt af krijg
Lukt altijd binnen een paar minuten.
Lugs plak ik af met tape en met de hand waarmee ik het horloge vast heb hou ik druk op de band zodat de pushpin niet terug schiet.
Kwestie van een beetje oefenen op een goedkoop klokkie.
[quote=“Hieronymus1, post:200, topic:408670”]
eraf krijg[/quote]
Als dat al moeilijk gaat,wordt het erop krijgen echt een feestje
Op mijn Seiko wissel ik bijna wekelijks van band. Van staal naar nato tot rubber. Nooit geen probleem.
Zelfs bij de G-Shock 5610 lukte het en die staan nu ook niet bepaald makkelijk aangeschreven…
Maar ben er wel van overtuigt dat het goede gereedschap het halve werk is.
Op YouTube al enkele gezien die hun vorkje bijvijlen zodat het past. Daar lukt het binnen de 5 tellen. Wil echter geen schade aan de lugs toebrengen dus ben nog wat terughoudend.
al een keer een bb verkracht met een stalen band er terug op proberen te krijgen
dus eens eraf is nooit meer erop voor mij, of iemand moet DE tool hebben waarmee het wel makkelijk gaat. maar die dubbele knijptangen lukt het mij niet mee.
Ben vaak langer bezig met netjes lugs afplakken dan met de band zelf.
Nou nou…
Uiteindelijk een normale tool genomen, 1 beentje afgevijld en daardoor kon ik er makkelijker bij.
Bedankt voor de tips
Edit:
Nu de nato’s maar eens proberen.
Maar lukt terug erop ook goed? En welke tool?
Eraf en erop lukt binnen vijf minuten en allemaal met dezelfde tool.
Welk tooltje gebruik je?