ha, oef. Denk dat deze wel scherp zijn! Ben niet zo een kanjer met computers
Lijkt zo!
Bijzonder. Tussen die lugs is wel het nodige aan de hand geweest….
Inderdaad… persoonlijk zou ik passen.
De makkelijkste manier is een mooie foto met je smartphone en deze direct uploaden vanaf je telefoon. Dan gaat er zo min mogelijk kwaliteit verloren.
Vreemd gedoe, krassen door een (serie) nummer. Ik zou 'm niet kopen.
Heb zelf weinig (1!) hands-on ervaring met vintage Tudor, maar op de foto’s van de TS zie ik een ongewijzigde ETA-rotor. Bij @Tudor95 zie ik een heel ander type. Of is dit jaar-afhankelijk…?
Goede vraag maar na dat scheve serienummer ben ik al afgehaakt
Geen idee…
Ik ben vooral benieuwd waarom die krassen tussen de lugs (bewust) zijn aangebracht precies waar het nummer staat.
Een legitieme reden om daar te gaan krassen kan ik zo snel ook niet bedenken. En zeker aangezien juist uitgerekend op die plek en negens anders, gekrast is.
Kan dit niet gewoon gekrast zijn door een slechte band? Als ze het nummer hadden willen wegkrassen dan is dat in ieder geval niet gelukt. Dan hadden ze wel beter gekrast.
Zo te zien is er meermaals horizontaal gekrast dus lijkt me niet.
Als je de chrono24 link stuurt kunnen ze je meer vertellen.
Tenzij je de chrono24 foto’s van een derde heb gehad, dan zou ik sowieso passeren, want dan zijn t niet z’n eigen fotos
Krassen nabij een serienummer op deze wijze zouden voor mij een zijn
Bij twijfel; niet doen.
Scheef serienummer waarbij ook nog flink is gekrast, hoeveel rode vlaggen wil je?
Niet.doen.
Is een beetje vreemd. Een scheef serienummer zou niet door de Tudor QA komen neem ik aan. Dus fake?
Maar waarom wel de moeite nemen om een serienummer tussen de lugs aan te brengen maar niet om dat een beetje recht te doen? Hoe moeilijk is dat?
En de krassen zouden duiden op een gestolen horloge. Maar waarom dan niet volledig weggekrast? Zo moeilijk is dat toch niet? Het is nog gewoon leesbaar.
Maar wel goede redenen hem te laten liggen
Er lijkt wel wat corrosie tussen de lugs te zitten. Misschien hebben ze dat (geprobeerd) weg te krijgen met een schuurpapiertje om het serienummer beter zichtbaar te krijgen voor de foto. Als je een serienummer wegschuurt, waarom maak je er dan een foto van voor chrono24? Dan laat je toch gewoon de band zitten als je kwaad in het zin hebt?
Vermoedelijk komt zoiets
maar ik betwijfel dat vervalsers een even strenge QA hebben
Dat gezegd hebbende; ik weet niet van welk jaar dit horloge zou moeten zijn, maar ik heb wel meer scheve serienummers, scheef geslagen goudmerken en andere onzorgvuldigheden gezien bij vintage horloges. Zelfs bij de beste merken. Dat vind ik niet persé een rode vlag. En de bovenstaande redenatie m.b.t. oxidatie kwam ook in mij op bij het zien van de foto’s.
Daarnaast en wellicht ten overvloede; serienummers zijn uniek per kast en worden dus (bij vintage) er met de hand in gegraveerd of geslagen. Dan zie je vaak dat het het eerste deel van het nummer er per batch in wordt gezet, en de laatste 1 a 2 nummers er later per stuk aan worden toegevoegd. Vaak resulteert dit in een scheve uitlijning etc.
Als dit zo is dan kan de verkoper dit waarschijnlijk ook verklaren.
Scheef nummer, kan is een vintage en ik zou persoonlijk even langs een AD (Tudor) gaan en dit horloge voorleggen. Kijken wat ze daar zeggen.