Tudor Only deel III

11 likes

Een aantal dagen geleden kreeg ik de mogelijkheid om een Tudor Black Bay 41 te kopen voor een hele mooie prijs. Echter heb ik wat twijfels over het formaat van het klokje.

Persoonlijk vind ik dat ik er net mee weg kom maar ik ben benieuwd wat jullie er van vinden🤓.

Mijn pols heeft een omtrek van 17,5 cm

5 likes

Tja ik draag een 36mm variant. Ik vind hem daarom wel redelijk groot, zeker ook op je pols. Maar hij kan gerust. Is het een Nato? Want die maakt het horloge natuurlijk ook weer een stuk dikker. Met een tapered leren band oogt ie wellicht al kleiner!

6 likes

Ja, staat ook een in het blauwe gedeelte onder list…

Ja klopt inderdaad. Wellicht dat ik hem nog een keertje swap voor de 36mm variant. Voor nu geniet ik van deze pracht klok.

Ik heb het horloge gekocht voor een mooie prijs met een Hamilton khaki king die ik erbij verkocht. Bijgaand nog een fotootje op leather strap (after market).

7 likes

12 likes

Hij staat je niet verkeerd, maar vermoed dat een 36mm beter staat.

2 likes

:point_up:

1 like

Ik draag overigens met een kleinere pols een net zo’n groot horloge.

Edit: net iets kleiner.

2 likes

Ja eens! Helaas was de deal voor deze te mooi. En op een later moment ruilen zou geen probleem zijn ;). Wat ik ervoor betaald heb? 1 x Hamilton khaki king + €1150. Hiervoor kreeg ik een full set met originele lederen en stalen band, camo nato en een after market lederen band. An offer you can’t refuse :wink:

5 likes

Dat is absoluut een mooie deal.

1 like

Mooie gmt! Door die extra bezel kan je gemakkelijk een maatje groter gaan. Ik draag mijn Oris Aquis ook in 43,5, staat schitterend vind ik zelf.

Enfin, beetje off topic, terug naar Tudor!

4 likes

Bofkont!

1 like

Staat ook prima. Vind het bij duikers e.d. sneller goed staan als het een maatje groter is. En thanks!

Terug naar Tudor.

8 likes

Onderste foto staat ie goed.
Andere foto’s laten zien hoe groot hij is.
Niet slecht, maar 36 zou eleganter zijn.
En kan bij dit model heel goed.
Heb destijds ook getwijfeld, en koos toen voor 36, echter, toen kwam de BB 58 in beeld en werd de BB in de koelkast gezet…

1 like

BB36.
15,5 CM pols :smile::ok_hand:

9 likes

Heb je ook een pols van zo’n 15.5cm? Is een kleine club.:smiley:

1 like

Met dank aan @anon94081762EV :heart_eyes:

9 likes

Dan zullen ze bij ons ongeveer naar verhouding hetzelfde vallen :smile:
Desalniettemin staat hij net zo goed!

1 like

Iets eerder vandaag op de nieuwe Vanguard band. Super combi al zeg ik het zelf.

23 likes