Daffie meldt zich…
Ik zat te kijken en wachten tot het wow moment, maar… Wat een zeikerd. Sorry hoor, maar dan zit je vijf minuten te zeuren over een gele gloed. Get a life! Grow some … enz.
Dat beetje geel geeft het in mijn ogen saaie horloge net een beetje schwung. Het leeft.
Dank je
Blauwe waffle!
Gaaf man!
Dankje!
Blijft een leuke! Ik heb 'm destijds gepast toen ik mijn 58 kocht. Te fors naar mijn smaak, maar verder een topper
Gaat hij een tijdje blijven?
Peachtig
Begrijp hem wel, begrijp jou ook.
Tudor gaf aan dat het zilver niet verkleurt. Los van het feit of je het kan waarderen of niet, is het niet best als het al zo snel verkleurt. Logisch is het wel. Blijft zilver.
Hoe kun je zo’n klatser nou toch exen
Zal je vertellen dat ik zelf ook verbaasd was.
Had alles wat los en vast zat bekeken en gelezen, 'ongeveer 1000 foto’s bekeken micro, macro en normalo.
Uiteindelijk besteld, gewacht (een paar maanden), gepast en gekocht bij ACE en in principe heel blij.
Eerste dagen hoog in de wolken, en verbaasd over de verfijnde uitvoering TOV de iets forsere BB uitvoeringen…
En , en, en, tsja, er gebeurde niet zo veel meer.
Dit zou het dan moeten zijn…het non plus ultra, maar bleek niet een blijvende thrill te zijn.
In zelfde tijd ook de NF om de pols…heel andere klok, minder complex, minder tegenstrijdig, en duidelijk interessanter…voor mij.
Beiden kon, en wilde ik niet, toen viel het doek en weg wastie…
Nooit spijt van gehad.
Maar mooi vind ik hem nog steeds
Nou dat !
Ja ik snap het denk ik wel
Bij mij was het juist na de eerste-week-verliefdheid niet over .
De BB58 blijft zo onopvallend spectaculair goed zijn rol als tijdmeter vervullen dat ik hem niet meer kwijt wil .
Hij zit onopvallend ( goed)
Is heel duidelijk afleesbaar en loopt nu na 2 maanden vier seconden in de plus , ogenschijnlijk moeiteloos.
Net mooi genoeg om te blijven verrassen bij andere lichtomstandigheden ook.
Geeft aan het oor een mooie ping zoals mijn eerste Rolex deed ( was toen een horloge wat ik 24/7 droeg) en waar ik lekker op kon inslapen !
Een stukje nostalgie wat ook weer bij het uiterlijk past.
De rivets vind ik niet mooi maar als ambachtsman ben ik onder de indruk wanneer ik ze onder de microscoop bekijk .
Vlakke gepolijste zijkanten en superstrakke gepolijste bolletjes die uitsteken met messcherpe overgangen .
Niet makkelijk om te maken lijkt mij .
Ook weer onopvallend goed uitgevoerd .
Maar ik zou er graag nog een ander horloge naast willen hoor !
Volgens mij ervaren velen van ons dit net zo. Het onopvallende en toch af en toe lekker uit de hoek komen. Als je een hoge bling/show factor verwacht van dit horloge kom je waarschijnlijk bedrogen uit.
BB58 is ook voor mij echt een topper. ‘Simpel’ maar goed. Ik draag niks anders meer eigenlijk. Perfecte moderne horloge met sfeer van vintage.
Die vind ik ook niet mooi per sé en afunctioneel dus overbodig. Maar met dragen valt t totaal niet op.
Er is echter ook een voordeel: optisch oogt de band daardoor wat slanker. Beetje idee van 5-link band.
Ik had voor mijn ex-BB-GMT een extra band - zonder rivets - gekocht (van een BB41). Mooi maar oogde ook lomper, dus toch weer de originele erop.
De rivets passen ook wel bij de ‘vintage’ sfeer van de BB met z’n gebolde saffier en alu insert.
Op 12 uur de BB41 band zonder rivets (brede middelste schakel); op 6 uur de normale rivetband (smalle middelste schakel):
Leuk om te lezen mannen! Zo zie je dat we allemaal aardig goed in de gaten hebben wat het best aansluit bij je eigen persoon.
Hoe dan ook, werkelijke klasse levert dit merk.
Heb nog nooit een Tudor gezien die tegenviel, ook de oudere modellen niet.
Check mijn GranTour waar ik ook nog altijd helemaal wild van word…
Hahaha, Stefan, een crosspost
Nu ik weet dat het een klushorloge is, durf ik je wel te vragen of je hem verkopen wil aan mij
Hahaha,
Je weet dat ik een fan ben van jouw Tudor