Nou……. Na 3,5 maand wachten op enkel een bezel vervanging is hij eindelijk terug: mijn pelagos. Ondanks dat ik blij ben dat het horloge weer om de pols hangt ben ik teleurgesteld over het resultaat. De reparatie van de bezel (uitgevallen lume op 9 uur) is visueel prima maar zodra ik begin te draaien wordt duidelijk dat het tudor weinig kan schelen hoe ze het horloge afleveren. De bezel draait erg stroef en onregelmatig en wanneer de lumepip aan de linkerkant draait gaat het soepeler dan rechts. Ook de harde klik op 12 uur is niet meer te vinden en draai ik er standaard doorheen terwijl deze met de originele bezel met de ogen dicht te vinden was. Al met al teleurstellend. De kwaliteitsbeleving van het horloge is zo een stuk minder. En al helemaal als je bedenkt hoe tudor blijkbaar denkt over het afleveren van kwaliteit en de omgang met zijn klanten.
Ik twijfel nu of ik het horloge weer terug ga sturen……
Helaas, zo makkelijk gaat dat niet. De garantie houdt in dat het probleem wordt opgelost en niet dat je je geld terug krijgt. Jammer dat tudor zich vervolgens ook niet echt hard maakt om bij reparatie het horloge goed af te leveren.
Goede tip. Ik wist niet eens dat er een service center was. Ga ik eens proberen. Via de AD is inderdaad niet een succes. Ondanks dat ze hun best doen om te helpen blijft het een tussenpersoon die geen invloed heeft op de reparatie zelf. Het is voor hun ook maar afwachten hoe het horloge terug komt. Als het niet goed is mogen zij de ontevreden klant te woord staan. Dat heeft tudor goed geregeld.
Dat is echt onjuist.
B tot B is wat anders, maar in de consumenten markt, mag je gewoon verwachten dat het product voldoet. Als je ze de kans hebt gegeven en het voldoet nog steeds niet, dan is het aannemelijk dat je je vertrouwen hebt verloren. Het product voldoet niet aan de redelijke verwachtingen. Je kan dan de koop ongedaan maken.
De AD heeft geen enkele recht om zicht te verschuilen achter de fabrieksgarantie. Met de AD heb je zaken gedaan, en je hebt alleen met de AD te maken.
De AD zoekt het zelf maar uit met de fabrikant, dat is niet jouw probleem. Gewoon geld terug en een andere kopen. Tudor of geen Tudor.
Yup! Helemaal mee eens. Het is qua looks mijn absoluut favoriete duiker. Had deze ook gekocht met het idee dat hij nooit meer weg zou gaan…… maar daar twijfel ik nu toch wel over.
Morning, folks! Ik heb de bb58 nu drie weken. Gekocht van mede forumlid en hij gaat hier al een paar jaar rond, geloof ik. Maar verder dan mij gaat hij niet komen; hooguit naar mijn zoon.
Draagt heerlijk, zowel op de Vanguard als op de bracelet. Ik heb wel de extra half-link besteld om hem nét even wat comfortabeler te maken. Naast mijn Grand Seiko GMT en Longines dresser is dit echt een perfect aanvulling.