Tudor Only deel V

9 likes

Oké @Tip @SSFS @Pagode @Alex_B , Double_E flieger63 :roll_eyes: 6 -0 voor staal .
Ga vandeweek wel ff aan de slag als ik weer in de nachtdienst zit :wink:

6 likes

Je kan het in 1 klap 6-7 maken als je hem zelf op rubber wilt zetten. De bb58 is geweldig mooi op bijna alles :wink:

1 like

18 likes

Haha , ja eigenlijk staat alles hoor . Draag deze ook vaak op nato . Maar als ik echt moet zeggen wat het lekkerst draagt kies ik voor de Vanguard :ok_hand: wat een heerlijke band is dit .
De stalen zit ook echt prima hoor ,maar bij koud weer zou ik deze een gaatje strakker moeten zetten . Daar heb ik gewoon vaak geen zin in .
Eigenlijk zou de clasp van de Pelagos een uitkomst zijn of de verstelling die Tudor ook op de bronzen band heeft .
Wie weet komt Tudor eens op het idee om dit op al hun BB modellen te doen .De kennis en vaardigheid is in eigen huis dus snap niet waarom dit niet als extra optie aangeboden is .

3 likes

16 likes

Hier de BB58 op staal. Van de vakanties gaat hij op een Vanguard, maar voor nu hou ik het hierbij.

De stalen band die tapert naar 16mm staat erg goed. Helemaal blij mee, en ik vind staal normaal niks.

10 likes

Klopt, ik draag mijn BB58 ook alleen op staal… heb een Erika MN die erbij past maar elke keer als ik die er op zet duurt het maximaal 1 uur voor ik weer wissel. Vandaag wat leren banden geprobeerd, wel aardig maar niet beter dan staal!

13 likes

Voor een look met leer geef ik dan de voorkeur aan mijn BB36. Al staat die grijze band hem echt tof!

Misschien dat het ook daar door komt dat ik hem graag op t staal hou. Zo blijft het verschil leuk tussen de 2 Tudors:

9 likes

Geeft Tudor de mogelijkheid om weer een upgrade toe te voegen aan een nieuwe versie van de bb58. Levert op de lange termijn meer geld op als je de upgrades uitsmeert over een langere periode.

Tudor zit gepositioneerd tussen merken als Oris, Longines en Omega. Kan best zijn dat als Omega de prijs over de 6k heen schuift van de Seamaster, dat Tudor daarna een nieuwe variant introduceert voor 700 euro meer, met de nieuwe clasp.

Kan ook zomaar gebeuren dat ze wachten tot de verkoopcijfers dalen en dat ze dan een nieuwe variant op de markt brengen met de nieuwe clasp.

Draait altijd maar om een ding. Maximaliseren van de winst.

2 likes

Ja man :roll_eyes:

1 like

Moet zeggen dat de sluiting voor mij een punt was om het horloge niet meer te dragen, omdat ik geen goede fit kreeg. Lees je toch best vaak.

Gelukkig kwam Uncle Seiko met de oplossing. De halve schakel werkt voor mij perfect en hij zit weer in mijn dagelijkse clubje horloges. Vind het wel raar dat Tudor zelf geen halve schakels aanbiedt. Dat zou echt flink wat op kunnen leveren, zonder dat ze een upgrade voor later verspelen.

Achja, lang leve Uncle Seiko.

2 likes

Laat ook een beetje zien dat Tudor nog niet op het niveau van Omega zit. :v:

Ready for backfire. :bomb:

3 likes

***** ***** *****’’ ******. Mee eens

1 like

Ben ik het helemaal mee eens. De Seamaster 300m is op dit moment meer de gelijkwaardige van een Submariner dan van een Blackbay 58. Vind de afwerking en het gebruikte materiaal ook van een veel hogere kwaliteit.

Vind de Tudor Prince Date Day wel weer mooier afgewerkt dan de BB58.

2 likes

Ja zo denk ik er ook over. Wat natuurlijk prima is! Want de BB58 is natuurlijk ook 1800 euro goedkoper dan de Seamaster. Maar de hele kwaliteitsbeleving vind ik ook echt wel een paar tiers hoger. :ok_hand: En idd on par met de Submariner.
Neemt niet weg dat ik niet uitsluit volgend jaar of het jaar daarop weer een Black Bay toe te voegen aan de collectie. :grin: Als een soort modere vintage. :brown_heart:

10 likes

100% eens

1 like

Nog een laatste foto

13 likes

Laatste?

Staat te koop

2 likes