Jammer dat Tudor geen mooie handopwind Marconi-achtige dressers maakt. Anders zou ik een super 3 piece kunnen maken:
Schoon! Mocht je een moeten wegdoen, welke zou het zijn? (Hypothetisch)
Aiii…uhm Op dit moment en uitgaande van nood zou ik de DD houden.
Puur omdat ik de 36mm DD draagbaarder vind. Echter, de BB blijft gegarandeerd de rest van mijn leven bij me. De DD gaat ooit wel vervangen of aangevuld worden met/door een Rolex DD Tridor 36mm.
Ah duidelijk antwoord, dat is dus wat grootte betreft. En situationeel, heb je daar een voorkeur, vind je de bb meer geschikt voor dagelijks gebruik of is daar geen verschil met de Prince? Begin de bb groot te vinden, ook door recent kleiner uurwerk te gaan dragen, maar mocht ik de switch maken is de prince mss te bling voor dagelijks gebruik.
Zit geen beweging in de schroef. Ook geen lekkere grip moet ik zeggen dat zal het verschil maken?
Ik deel het groeiende gevoel van afkeur richting de maat van de BB. Ik vind zelf de Prince zeer geschikt voor dagelijks gebruik. Er is toch niemand die op mijn horloge let. De maat is super en hij is lekker licht. Als je bang bent voor afkeurende blikken is een bb36 wellicht geschikter(?)
Ik heb een Tudor Prince ( 36mm ) om mijn circa 19cm polsje…en dat draagt zo lekker bij bv een overhemd.
Mijn hele ( kleine ) collectie gaat langzaam naar max. 40mm. Op de G-shock’s na.
Wie nog een ‘nieuwe’ Tudor Prince wil moet niet te lang wachten want de ‘zijden-routes’ via Hong Kong of Denemarken drogen op. En als je op Chrono24 zoekt op bv Tudor 76213 zie je de prijzen reeds stijgen.
Apart, ik draaide hem zo los. Zal aan je grip kunnen liggen; ik heb er wel een speciale schroevendraaier voor uit zo’n horlogesetje. Maar dat is zeker geen Bergeon kwaliteit.
Normaliter wordt Loctite gebruikt om schroefjes in banden “vast te lijmen”, zou met een korte blootstelling aan een hittebron los moeten laten. Misschien is dat bij jou van toepassing.
Jij hebt hem ook al een paar keer gehad ondertussen he?
Was bij mijn Pelagos hetzelfde. Voorzichtig verwarmen. En daarna weer vastzetten met beetje locktight.
De blauwe pas de tweede keer nu hoor
Tja, elke keer als er iets “beters” (lees Rolex) komt gaan ze weer. We gaan zien hoe lang deze blijft
Loctite 222 gebruiken gaat boven 9 Nm los !
Niks geen warmtebron nodig en blijft toch goed zitten
Dat er niemand op let is idd een punt. Mijn zus zei twee dagen geleden dat ze de bb58 niet mooi vond, mijn Smiths jubilee wel en dat je er de centen niet van af ziet (van de bb dan). De opmerking is enkel omdat ik bij na altijd zit te vragen wat denk je en het dus uitlok. Het is natuurlijk de mening van een watchnoob maar wel een eerlijke. De bb36 vind ik zelf niet mooi.
Spiegelbeeld:-)