Tudor Only deel VI

11 likes

Een Speedmaster 3861 draagt kleiner. Lug to lug een stukje korter met 47.2mm vs 49.9mm en hij is een stukje dunner. 13.18mm vs 14.4mm.

Ook is het design van de Omega beter voor de dikte. De Chrono is een groot blok terwijl de Speedmaster slanker oogt door het design.

Als laatste tapered de band meer van de Speedmaster. Dit alles bij elkaar doet hem kleiner dragen.

Edit: voor mij is de BB chrono te groot maar het is verder een prachtig horloge.

3 likes

Maar de Chrono zit toch in dezelde kast als meerdere andere Tudors?

1 like

Ik blijf hier, veel leukere mensen en antwoorden dan in het groene deel!!!

3 likes

Omnomnom

19 likes

Tof dat je er zo content mee bent! Ik had hem graag gehouden maar hij zat bij mij jammer genoeg niet lekker. Nu dus op zoek naar een andere gmt.

4 likes

Qua design is het dezelfde kast volgens mij. Qua formaat weer ik niet zeker of hij identiek is aan andere Black Bay horloges.

1 like

Dan ken je mij nog niet…

3 likes

Schiet maar, ik ben hier op het forum al wel wat gewend.

Uit eigen (gebruiks) ervaring: de Speedy (3861 hesalite) draagt fijner. Komt met name door de band die heel mooi afloopt en het gewichtverschil van 47 gram. De chrono is een echte chrono, stoer en wat meer aanwezig, met name een heel klein stukje dikker. Beide hebben hun charmes vind ik. Hier wat foto’s voor je :slight_smile:

9 likes

Ik kan er natuurlijk naast zitten, schaam ik me ook niet voor, maar volgens mijn inlezen dezelfde.

Super bedankt, likes zijn op voor vandaag.

Hoe zit het draagcomfort van de band? Mijn 3861 op staal is in de zomer te los, mijn pols wordt juist dunner!

Zit je dan de hele dag bij iedereen te slijmen?

1 like

Die is perfect, nul komma nul problemen mee. De band van de speedmaster noem ik ook wel de gratis epileerband, dat heb je met de Chrono band totaal niet :slight_smile:

Misschien, maar in ieder geval niet bij jou (tot nu toe).

2 likes

Heb ik niet met de mijne. Overigens vind ik de band van de 58 net zo goed dragen.

1 like

In de groene delen heb ik al de conclusie getrokken dat sommige mensen dusdanig kansloos zijn, dat ik er niet meer mee ga spreken. De meeste mensen zijn wel leuk/ aardig/ discussie waardig, maar er zijn er een paar die iedereen mogen beledigen, waar niemand iets aan doet, maar zelf wel vlaggen. Na het nalezen hier heb ik dat veel minder,tot nihil gezien. Maar @louis veel plezier!

1 like

Wil je mij geen onderdeel maken van je traumatische ervaringen in ‘The Green Room’ ?

Tja, we zijn niet voor niets Tudormigo’s :wink:

Nog een fijne avond.

15 likes