Tudor Only deel VII

Weet iemand waarom staal?

1 like

Makkelijker te bewerken :thinking: ?

Als je de hele kast al uit titanium gemaakt heb, dan moet de caseback toch ook niet zo’n probleem meer zijn?

1 like

Lijkt mij ook, het kan wel dus :roll_eyes:

5 likes

Nu nog even de juiste kleur nato.

Heb je geen zwarte of grijze?

1 like

hoe bevalt die lucas of gaat die ook weer verder??

Ik heb ook niet begrepen waarom ze voor een stalen caseback hebben gekozen, vooral in de 42mm versie neemt dat het lichtgewicht effect van het titanium horloge weg of dat moet juist de bedoeling zijn. :man_shrugging:

De kast is vrij hoog en misschien wordt die met een titanium case back dan “ top zwaar”? Door te kiezen voor een stalen case back ligt het zwaartepunt lager en dichter bij de pols? Zomaar een wilde gok :blush: :man_shrugging: :grin:

1 like

Gewoon ff dragen voor de time being.

Beetje het vintage Rolex gevoel on a budget haha.

1 like

Nee, nu is ie juist wat topzwaar en daarom is de clasp denk ik ook van staal om wat tegenwicht te bieden. De hoogte valt ook wel mee met 14,5mm, hij is bv veel lager dan een titanium 42mm PO die 15,8 mm dik is. (en de nieuwe lijn is zelfs 16,1mm dik)

Ik denk dat ze gewoon (te) voorzichtig waren bij Tudor en het horloge extra gewicht wilde geven om ook een koperspubliek te bereiken wat niet van lichte duikerhorloges houdt.

1 like

Topprijsje hoor en reken een E500 extra maar vanuit China durf ik het toch niet aan :grimacing:

@flipper Van wat ik heb begrepen is het risico van galling (afschaven) van de schroefdraad door het contact als je een titanium caseback op een titanium kast gebruikt de reden dat sommige fabrikanten een stalen caseback gebruiken;

4 likes

De 39mm is all Ti (caseback + clasp)

Dan zullen ze wel de schroefdraad insmeren.

En nog een MN 21 ook!

1 like

Niet volgens deze draad op WUS. Ook bij de Pelagos 39 zou de caseback van staal zijn vanwege de reden die @YY77 hierboven aanhaalde.

3 likes

Thanks, denk dat dat de verklaring is inderdaad! Zojuist nog wat gevonden:

“It does not occur when joining dissimilar materials (for example threading 18-8 stainless into 17-4 stainless) even though both of those materials are susceptible to galling. Galling does not occur on carbon steel.”

Bron: https://www.watchrepair.net/glossary/galling/

1 like

Interessant dat het zo leeft en misleidend (voor de mensen met allergie) dat Tudor op haar site dan schrijft dat de case entirely titanium is maar dat de caseback daar blijkbaar niet onder valt en het verder ook niet genoemd wordt.

Snap die niet helemaal. Denk je nu echt dat deze waardevoller is ? Ja slechts enkele maanden geproduceerd maar het is enkel de deksel hè

Dat zijn jouw woorden :smiley: