Ik denk dat ze veel gekocht worden met het idee moeilijk te verkrijgen dus kopen en proberen. En/of moeilijk te krijgen dus proberen te kopen en verkopen met een premium.
Over een paar maanden kunnen we echt zien hoe populair de nieuwe modellen zijn. Dit is gedrag dat past bij de hype van Rolex en Tudor.
Heb mijn Pelagos 39 nu een maand en ben echt tevreden. Vind het veel horloge voor het geld.
Het volgende is mij opgevallen bij de ADs van Tudor.
Afgelopen week ben ik in Zwitserland geweest op vakantie. Hier ben ik natuurlijk langs een aantal ADs geweest.
Alle modellen van Tudor lagen in de schappen zo ook de nieuwe modellen zoals de P39 en de Pro.
Het enige horloge dat ik niet heb zien liggen en ook niet te zien kon krijgen omdat hij er simpel gezegd niet was, was de FXD.
Nu heb ik een gerucht gehoord dat de FXD gediscontinued wordt.
Gezien het feit dat ik in Nederland en in Zwitserland geen enkele FXD heb zien liggen, lijkt het gerucht hier wat extra kracht te krijgen.