Tudor Only deel VII

Wil een servicebeurtje laten uitvoeren voor mijn Sub, iemand tips regio Breda :thinking:
Twijfel zelf of ik gewoon via Pertijs/Tudor moet laten doen. Zij sturen op naar Tudor want nog niet gecertificeerd.

21 likes

Ja of Gassan op de Dam. Ik ken daar een zeer bekwame horlogemaker

:grin:

Centrum A’dam is voor mij niet echt heel handig.
Kost me een halve dag reizen.

1 like

Persoonlijk vind ik het robuuste juist passen bij deze configuratie. Ligt ook aan de rest van je collectie natuurlijk of hij daar in past. Het is mijn grootste horloge. Ik kan me voorstellen dat het voor sommigen een forse kast is :hamburger:

8 likes

9 likes

Gister er een schakel tussen gezet maar zowel schroefjes als schroevendraaier zijn wat braampjes op gekomen. Nouja het is een tool watch dus dit is ook niet onoverkomelijk. Vraag mij af hoe anderen het wel netjes lukt met een standaard schroevendraaier?

Daarnaast had ik verwacht de band zo lekker passend te krijgen alleen zit hij voor mijn gevoel nog wel ietsje losjes terwijl met een schakel eruit en de sluiting op zijn grootst dan zit hij juist weer strak.

Er zijn (via een AD) volgens mij ook halve schakels te bestellen.

Naar @koen in de reeshof.
Alles is bij de vorige service van je sub al vervangen en het is niet een enorm moeilijk uurwerk of zo.

3 likes

Maar wat voor schroevendraaier heb je dan gebruikt?

Ik zag deze render voorbij komen op Facebook. Dit is toch wel heel gaaf hoor. :ok_hand:
Mag van mij zo worden uitgebracht.

9 likes

Deze schroevendraaier heb ik gebruikt:

3 likes

Middelste schakel vind ik in verhouding te groot, verder zou dit als 39mm kast een hit zijn

Eigenlijk moet je gewoon een “T-fit” schroevendraaier hebben. Dit pakt de hele opening van de schroef. In plaats van die taps-toelopende schroevendraaiers.

6 likes

Die is tijdelijk gestopt volgens mij.

1 like

Ja had beter geweest nouja schakel zit er tussen en nu maar van het horloge genieten. Ben wel beetje zuinig met het spul maar heb deze vooral om te dragen!

8 likes

Het is een kwestie van oefenen en sommige horloges zijn makkelijker dan anderen. Mijn eigen horloge heeft ook wat krasjes op de achterkant van de poten, maar goed, hoort er ook bij.

Wat betreft de maat, het is altijd echt een kwestie van spelen met een extra schakel en mogelijk een stand in de sluiting verzetten. En soms krijg je gewoon echt net geen fit waar je comfortabel bij voelt. In dat geval kan jebkijken of er voor de ranger halve schakels zijn.

Gelukkig heb je de Ranger dus kan je hem met de t fit altijd groter of kleiner zetten als je pols door warmte/kou uitzet of krimpt.

Ik had mijn zinnen gezet op een BB Pro, maar nu dat een jaartje in mijn hoofd heeft gezeten ben ik steeds meer naar de Ranger aan het neigen. Twee verschillende horloges natuurlijk, maar voor mijn gevoel is de BB Pro toch “te druk”. Voorlopig maar even foto’s kijken in dit topic van beiden. :grimacing:

1 like

Nee joh, zelfs ik word er rustig van😎

16 likes

Eigenlijk zou er een beetje overlap in de t fit sluiting moeten zitten. In eerste geval had ik dus schakel minder en de sluiting op het grootst. Nu heb ik extra schakel en de sluiting op het kortst en voor mijn gevoel is hij nu iets groter als het eerste geval

1 like

Een aantal maanden geleden mijn beide ouders een Tudor Royal cadeau gedaan, die ze met veel plezier dragen. Eens in de zo veel tijd zet ik ze weer even voor ze gelijk met de actuele tijd. De laatste keer was ruim een maand geleden, maar het exemplaar van mijn moeder liep slechts één seconde achter. Positief verrast met de nauwkeurigheid van dit Kaliber T601 uurwerk.

15 likes