Tudor Only deel VII

Vandaag een camo bandje op Harry gezet :ok_hand:t2:

14 likes

Mijn eerste Tudor was de two tone Royal welke ik echt een dress watch vind, nu een 2e Tudor BB58 Navy Blue erbij als duiker. Maar eigenlijk vind ik ze beide gewoon geschikt als dress watches. Of denken jullie daar anders over, maar in zijn algemeenheid is Tudor gewoon een topper toch?

18 likes

Ik vind beide Tudors geen dresswatch. Je kunt ze beiden wel gebruiken in zulke situaties.

2 likes

Eigenlijk zeg je dus, dat ze beide niet je smaak zijn. Wat natuurlijk moet kunnen maar dat je ze beide wel als een dress watch kunt dragen. Of begrijp ik je nu verkeerd?

Je begrijpt mij verkeerd. Ik vind het geen dresswatches maar heb niks gezegd over welke ik mooi vind.

De 58 is een van mijn favoriete horloges. De Royal is niet mijn ding.

2 likes

Heb ik alle begrip voor natuurlijk, als we allemaal hetzelfde horloge mooi zouden vinden wordt het een saaie boel hier. Maar wat vindt jij dan wel een echte dress watch, heb daar eerder zoveel verschillende meningen over gelezen maar benieuwd wat jij een dress watch vindt?

Dat is een goede vraag. Ben al helemaal niet zo van de echte dresswatches. Een echte dresser voor mij is een Patek Calatrava. Vind de Tudor te blingy en hij heeft wat mij betreft een te sportieve look voor een dresser.

1 like

Ha dat snap ik maar is wel even een andere prijsklasse, maar als we een beetje in het middensegment blijven denk ik dat je deze Longines meer een dress watch vindt of toch ook teveel bling?

2 likes

Ging mij niet om het merk en de prijs maar om het uiterlijk. Vind een conquest alles behalve een dresser. Is een stalen sport horloge wat mij betreft.

Dan zou je bij Longines eerder uitkomen bij de master collection lijn.

1 like

Kan ik ook mee leven, rustige dials, mooie afwerking en betaalbaar. Ik vind het altijd wel leuk zo’n discussie over wat wel of niet een dress watch is. Soortgelijke horloges heb ik ook. Maar als ik mijn Rolexen zou laten zien, denk ik dat je die ook helemaal geen dressers zou vinden, nou ja misschien de seadweller een klein beetje. Leuk om de verschillende smaken van anderen te horen, zo vinden er een hoop vintage uit de jaren 50-60 weer echte dressers. Maar goed denk dat je mijn collectie wel zo’n beetje kent, benieuwd of je daar een beetje dresser tussen vindt zitten :wink:

1 like

Wel grappig dat je dat zegt. Van alle horloges die je hebt laten zien en nu opgenoemd hebt vind ik de 58 het meest geschikt als alternatief voor een dresser omdat het een chique vintage look duiker is. De seadweller vind ik veruit het minst dress. Wel een heel gaaf horloge.

Ik weet wel een beetje wat je hebt maar weet ook dat je een vrij uitgebreide collectie hebt. Van je stalen horloges vind ik misschien je Grand Seiko het meest dressy.

Maargoed, blijft maar mijn mening natuurlijk :grin:

1 like

Mee eens :+1:t2:

1 like

Ik respecteer ieder zijn mening, gelukkig maar dat we verschillende meningen hebben toch. Maar bedoel je van mijn GS de Rikka of de snowflake, denk dat je de snowflake bedoelt :smiley:

1 like

Zeker! Is een leuke discussie Fred.

Heb je 2 GS? Ik heb er zelf ook een die ik voor een stalen horloge wel aardig dress vind. Een SGBX 263

Je hebt in ieder geval een mooie en diverse collectie.

1 like

Die SGBX263 is ook echt wel mooi, ik stond gisteren bij mijn AD naar de GS’n te kijken. Staat er een man naast mij en die zegt “troep, gewoon allemaal Japans”, ben maar geen discussie met hem aan gegaan :rofl:.

Jij hebt toch ook een leuke collectie, kan ze zo even niet voor mij halen?
Wens je nog een fijne jaarwisseling en natuurlijk een goed 2023 :firecracker: :clinking_glasses:

1 like

Klopt toch?

2 likes

Ja joh, eigenlijk zijn alle horloges gewoon troep. Beetje metaal of goud en wat doen ze, geven alleen maar de tijd aan :stuck_out_tongue_winking_eye:.

1 like

Nee, Zwitsers is zeker geen troep.
Maar in Japan moeten ze geen horloges maken en in Zwitserland geen sushi :wink:

3 likes

Lol Louis, maar weet je dat die Zwitsers gewoon kopieerders waren net zoals de Chinezen doen. Hebben gewoon de kunst van de Engelsen afgekeken :wink:.
Maar ff serieus, dacht vroeger ook dat alleen de Zwitsers goede/mooie uurwerken konden maken maar hoe meer ik mij er in verdiep, blijkt er meer onder de horizon te zitten :smiley:

1 like

Zelfs in Oldenzaal maken ze top-horloges, hoe verwarrend?

1 like