Tudor Only deel VIII

Is toch erg mooi met zwart rubber.

1 like

Eens! :sunglasses::+1:t2:

21 likes

Casual kantoor dag

13 likes

Eindelijk de Uncle Seiko Jubilee binnen. Draagt heerlijk en ziet er zeer netjes uit! :heart_eyes:

17 likes

Bekende problemen met de Tudor GMT datum die verspringt…

Nou heb ik een Tudor GMT ‘Pepsi’ gekocht uit 2018. Ik had van tevoren gelezen dat er weleens problemen zijn met de datum die tussen twee cijfers blijft hangen of een ‘dag overslaat’. Momenteel bezit ik mijn Tudor inmiddels een kleine maand, en tot nu toe heeft hij iedere dag een dag overgeslagen (klinkt dat logisch? Nee, maar hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel).

Ondertussen heb ik het een en ander uitgeprobeerd om te zien wanneer het probleem zich voordoet. Als ik de GMT wijzer verzet verspringt de datum zoals het hoort. Als ik de tijd via de ‘normale’ wijze verzet verspringt hij ook zoals hij zou moeten. Maar wanneer de tijd gewoon loopt slaat hij iedere keer een cijfer over. Ook verspringt hij dan niet om 00:00 maar op een veel later moment pas (rond 01:00).

Zijn er mensen die dit probleem ook hebben gehad? En hebben jullie misschien tips voor mij wat ik ermee kan doen? Ik heb Tudor benaderd en zij zeggen dat ik hem naar een retailer moet brengen. Het nadeel is alleen dat hij niet meer binnen de garantie periode valt. Verder loopt het horloge +0,5sec per dag dus daar is verder niks aan op te merken. Ik ben een beetje sceptisch erover om 1,5 uur naar een retailer te rijden waar ze mij vervolgens (waarchijnlijk) een full service willen gaan verkopen.

1 like

Zeker ervaring mee. Ik heb ook een GMT gehad uit 2018. Toen ik hem in 2021 kocht was het uurwerk al een keer onder garantie vervangen dus ik dacht dat ik goed zat. Helaas na een paar maanden wederom het datum probleem. Via Schaap terug naar Tudor voor wederom een nieuw uurwerk. Ging verrassend snel maar dat was waarschijnlijk omdat het de tweede keer was bij hetzelfde horloge. Gelukkig nog net binnen garantie toen. Volgens mij moet het uurwerk aardig uit elkaar wil je proberen het probleem ergens anders te fixen (als dat al kan…) Via retailer naar Tudor lijkt me toch het beste, hoe zuur het ook is!

1 like

Ik vind dit zo’n vooruitgang voor je horloge. Die originele band met de fake rivets is voor mij een reden om hem niet eens te overwegen

1 like

Het lijkt mij dat ze dit evengoed onder coulance moeten gooien?
Het is een algemeen bekend probleem & wat mij betreft het probleem van Tudor.

Past die non-riveted band van de eerste editie met smiley/roos hier niet op? Natuurlijk nu niet meer nieuw te koop maar wel een optie

Small block :panda_face:

22 likes

Dank je! Mijn Tudor kwam op een leren band. Leuk maar niet helemaal mijn ding. Een stalen band en al helemaal een jubilee maakt hem echt af.

1 like

Friday working from nine to five with on my wrist the 925

16 likes

Die wil ilk dan weer wel!

Lekker hoor :love_you_gesture:

34 likes

Genieten :heart_eyes:

1 like

De Pelagos lhd vandaag. Een blijvertje.
Fijne dag!

18 likes

1 like

Eerst dacht ik: het is niet echt mijn stijl. Maar hoe vaker ik hem zie hoe mooier ik hem ga vinden :slight_smile:

1 like

Kan ik iemand blij maken met een Pelagos 39? Nieuw… krijg hem zonet aangeboden via mijn vaste AD. Gewoon aan list geen premiums :+1:

5 likes

Alweer… :smile: