Tudor Only deel VIII

Zijn hier mensen met een bronzen BB58 die eens wat plaatjes en ervaringen willen delen? Ben benieuwd naar ‘real world’ verhalen i.p.v. professionele reviews.

Voor de rest ben ik totaal onbekend met brons als materiaal voor een horloge. Heb gelezen dat het net als koper een patina vormt (wat ik op mijn kookpannen erg mooi vind, maar ook zo weg poetsen kan). Hoe vormt zich dit in de praktijk en wat zijn verdere voor- en tegens?

15 likes

Ja, wat een tophorloge. Lijkt me heerlijk om te dragen in de zomer. Ben wel benieuwd naar ervaringen. Eerder zag ik een paar foto’s waarbij hij er met de patina niet mooier op was geworden. Ik zou geneigd zijn hem regelmatig op te poetsen.

Heb hem een jaartje gehad, niet mega veel gedragen. Ik vond hem het mooiste toen hij nieuw was. En als je er mee zwemt of sport, dan wordt hij wat dof/donker/groen.
Die patina is wel weer te verwijderen overigens.

11 likes

dat was niks voor mij zou helemaal gek worden :rage:
als die nieuw is vindt ik hem wel heel mooi

4 likes

:nauseated_face: Niets voor mij , zo nieuw heel erg mooi.
Snachts ipv het nachtkastje in een citroen badje laten liggen.

4 likes

Heb precies hetzelfde :grinning:

2 likes

Fun fact die ik voorbij hoor komen: bronzen bracelets zijn nog relatief nieuw in horloges. Ook al is brons een gekend materiaal, het eerste horloge met een bronzen band uit Zwitserland is de Oris Holstein die uitgebracht is in 2020.

Oris. Swiss Watches in Hölstein since 1904.

Deze video geeft mogelijk een betere indruk dan de foto’s:

6 likes

Heel erg lekker deze vintage Tudor! :star_struck:

1 like

Thx! Zo lekker dat ik er om de zoveel minuten weer naar kijk om m te bewonderen :smiling_face_with_three_hearts:

Wacht even hoor, eerst een teiltje pakken, anders kwijl ik hier echt alles onder :heart_eyes::drooling_face:
Man wat een plaatje :ok_hand:t2:

2 likes

Hi gents. Wat doet een goede staat North Flag tegenwoordig?

Zien jullie nog wel eens een verdwaalde in de vitrine bij de AD liggen?

1 like

Bij Gassan Uilenburgerstraat ligt er nog een. Heb ik een maandje terug bekeken. Hij staat op de leren band en dat was voor mij de reden om hem te laten liggen. Prijs: €3.530,- en €830 voor een losse stalen band.

3 likes

Heel gaaf horloge!

Net even anders. Ik draag hem nu 3 weken full time. Hij is iets doffer dan op het begin maar, nog steeds ruim binnen mijn acceptatie.

Ik houd niet van de groen/zwarte verkleuring dus ik gok dat hij over x aantal weken gewoon weer een badje met 2 bruistabletten krijgt. Nachtje soppen en als nieuw! ( foto onderaan hoe ik het horloge kocht )

Maak ik me druk om de waterdichtheid? Natuurlijk niet! Zit nog jaren in de garantie!

Fun fact, een van mijn vrienden met een andere roots heeft veel sneller last van verkleuring en bij hem geeft het horloge ook af op de huid.

Horloge dateert uit maart 22.

Zo kocht ik hem :arrow_down:

Zo is hij nu na 3 weken :arrow_down: 1 badje gehad

15 likes

Kan iemand hier mij helpen met het volgende:
Ik heb interesse in een Tudor Oyster Prince 34mm referenten 74034 uit 1990. Nu staat er onder aan de wijzerplaat alleen swiss en geen swiss made of t swiss made t zoals op sommige andere dials. Nu ben ik al een tijdje online aan het zoeken hoe het precies zit met deze markeringen op de wijzerplaat, maar lees hier wisselende verhalen over. Is er iemand van jullie die mij kan vertellen of deze wijzerplaat correct is voor het model en het jaar van verkoop of dat de wijzerplaat mogelijk op een later tijdstip vervangen is. Alvast dank🙂

2 likes

Mogguh Tudormigo’s :hugs:

17 likes

19 likes

Hahaha! Ik loop met deze altijd met een slabbetje rond :rofl:

1 like

Brons zal altijd blijven patineren. Hoe de patina laag zijn kleur krijgt, zal afhankelijk zijn van o.a. de pH-waarde van de huid, maar ook hoe snel en hoeveel men zweet. Het is dus per persoon verschillend hoe het brons gaat patineren.

@neetje11 heeft wat dat betreft al een goede vergelijking met zijn BB58 en die van zijn vriend. Het zal niet direct met zijn roots te maken hebben, maar waarschijnlijk heeft zijn vriend wel een lagere pH-waarde waardoor het brons sneller gaat patineren.

Ik heb ook ervaring met brons, maar vond het zelf geen fijn materiaal. Het brons kleurde snel groen en gaf ook af op mijn huid. Zodra het groen werd leek het alsof er een heel eigen eco-systeem op het brons zat hahaha. Het zag er in ieder geval niet smakelijk uit :nauseated_face:

Mijn eindconclusie met brons: ik heb kennelijk een lage pH-waarde… oftewel ik ben gewoon een zure l*l :rofl: Het is mooi materiaal, maar niet voor mij weg gelegd.

6 likes

19 likes

Oh nog steeds ja. Zag hem een half jaar terug daar ook liggen.

Wil wel met bracelet, kijken wat mogelijk is.
En op mp staat er een nieuwe voor iets teveel dukaten alleen.