Tudor Only deel XII

28 likes

Gefeliciteerd!

En kan al tellen als

1 like

Gefeliciteerd!!

1 like

Hola! :wave:

27 likes

Kan een van de Tudoristi mij uitleggen waarom bij de oudere zwarte Pelagos 42mm altijd specifiek vermeldt wordt dat het om een 2 liner gaat? Ik begrijp niet waarom dit een voordeel is tov. de nieuwere versie. Die 2 liner heeft een generiek ETA uurwerk en derhalve juist “minder bijzonder” aan de nieuwere versie met eigen uurwerk?

2 likes

Nou de grap is dat OG Tudors juist geen in-house uurwerk hebben. Verzamelwaarde en bovendien ook nog makkelijker te onderhouden.

2 likes

Na het mooie resultaat van mijn jumbo D+D met witgouden bezel had ik bij het ophalen meteen mijn net aangeschafte S&G jumbo D+D achter gelaten bij de mannen van @Tempusuurwerktechniek.

Vanmiddag was het zo ver en kon ik de S&G ophalen. Wat is hij lekker zeg met de fris gecutte bezel!

Er ligt al een NOS Tudor jubilee klaar maar het wachten is nog even op de end links.
Tot die bij draag ik hem op een originele Tudor bb58 strap van een bb58 blue. En dat kan hij ook prima hebben al zeg ik het zelf.

Overall een hele grote blij en een extra brede glimlach nu ik voor het eerst m’n 160 jaar Tudor geschiedenis bij elkaar kan leggen :smiling_face_with_three_hearts:

37 likes

Tja als je echt van OG spreekt dan zijn het van oudsher gewoon gestripte Rolexen. ‘t Is maar waar je blij van wordt :upside_down_face:

Persoonlijk vind ik juist het eigen gezicht van Tudor interessant. Titanium duiker is bepaald niet OG Tudor en daarom zo gaaf. Laat staan dat het een Rolex substituut is.

De North Flag is ook zo’n mooie odd-ball en dat maakt het merk in mijn optiek interessanter :smiley:

Afijn ik vroeg het me gewoon af :sweat_smile:
Mooi lang weekend allen! Ik ben vanaf vandaag helaas weer Tudor-loos en heb er een beetje spijt van :smiling_face_with_tear:

3 likes

Prachtige set zeg!

1 like

Dank je, ben er ook echt heel blij mee!
Heb echt een flink aantal horloges gehad maar Tudor is voor mij echt een zweet spot.

De snowflake Sub wilde ik altijd al een keer hebben en is voor mij net specialer dan een Rolex 16610 die je toch vaker ziet.
De date plus dates in 38mm zijn echt het perfecte formaat.

Enige dat ik nog mis is een mooie big block!
Wat zou een BB met zelf verkleurde plaat mooi bij het setje staan hè @hondersotto :face_with_peeking_eye::joy:

1 like

Avondwissel

18 likes

Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat het geen probleem is om de witte en zwarte variant te hebben. Qua look totaal verschillend :smiley:

1 like

En is ook nog eens een stuk slanker :ok_hand:

1 like

Dat wist ik niet…!
0,5mm lees ik nu.

Thnx for the info!

1 like

12,7 mm tegenover 14 mm.

Ik lees overal dat de 25500TN (de 2 liner) 14mm is en de 25600 is 14,3mm. Wellicht lees ik op de verkeerde plek maar de eerste 5 review websites van de 25500 geven allemaal 14mm op.

1 like

Tudor Pelagos Ultimate Buying Guide | Bob’s Watches
How thick is the Tudor ETA?
12.7 mm
Features include hours, minutes, and seconds. The watch also measures 12.7 mm in thickness and 49.9mm from lug-to-lug

Weet het ook niet echt meer uit mijn hoofd.
Heb wel ooit een 2 liner gehad en deze was merkbaar dunner dan de inhouse.

Zou het nog wel eens uitzoeken :wink:

1 like

Morning! :coffee:

32 likes

29 likes

Zoals altijd… fantastische foto’s :heart_eyes:

1 like