Mijn Tudor 7928 is terug van Tempus:
Misschien wel de mooiste Submariner die ik ooit heb gehad.
Prachtig! Mooie patina! Het roosje, de smiley, chapter ring. Geweldig.
Mijn 7928 ligt nu bij Horoluma. Ik hoop dat hij net zo mooi terugkomt ![]()
Ooh, feestje dit.
… prachtig! WOW. ![]()
Lekker suppie hoor. Helemaal opgeknapt of alleen het uurwerk?
Wow
wat een beauty
Full service én de bovenkant van de lugs laten borstelen. Hij was ongepolijst (althans dat denk ik).
Ik twijfelde zelf om er iets aan te doen maar de bovenkant van de lugs glom door alle jaren overhemden/ truien die ze hadden gepoetst.
Mark van @Tempusfugit heeft me weten te overtuigen en het eindresultaat is echt heel erg geslaagd:
Het eindresultaat is zeker geslaagd!
Ziet er top uit, hier kun je weer jaren mee voorruit. Geniet ervan en draag hem met trots. Dat gaat wel lukken denk ik.
Truedome glaasje in gegaan ook denk ik?
Dit is het glaasje waar ik hem mee kocht, misschien wel het originele glaasje. Dan zou ik alleen een x in fel zonlicht moeten kijken of je iets van haarscheurtjes ziet.
Die tudor platen en lume zijn normaliter echt van een ander niveau dan Rolex platen. Mijn vermoeden is dat hij weinig (onder)water heeft gezien en met name in de kantoortuin is gedragen onder het manchet, vandaar ook de glimmende lugs.
Hallo allemaal,
Ik ben geïnteresseerd in de Tudor Black Bay Dark en vroeg me af of mensen hier ervaringen mee willen delen.
Hoe gedraagt de afwerking zich in het dagelijks leven — met name qua krasjes en slijtage? Ziet de kast/bezel er snel ‘geleefd’ uit, of valt dat mee? Dank alvast voor jullie input!

![]()
Ik kende het model nog niet dus heb eens vlug rond gekeken. Het aanbod op chrono24 leert dat relatief jonge exemplaren (2021 bijvoorbeeld) reeds duidelijk zichtbare beschadigen hebben waarbij de zwarte coating afgesleten is.
Met name op de band / clasp. Nadeel is dat het (lijkt me?) lastig te herstellen is.
Ja klopt dat was mij ook opgevallen
Ook een tijdje voor gekeken maar viel me bij bepaalde foto’s ook op dat de coating los leek te komen.
Andere optie is de ceramic ![]()
Weet je der ref?
79210CNU
Heb deze op rubber gepast was een fijne band ![]()
Die lijkt me wel veiliger voor beschadigingen. Alleen dan heb je niet de band
Klopt! Maar is dan zonder bracelet inderdaad.
Wel een zichtbodem (voor wat het waard is met dit uurwerk. Mijn North Flag heeft een zichtbodem met hetzelfde uurwerk en het is niet echt een plaatje)
En als optie een blauwe plaat
Toch nog even opgezocht en de PVD coating van Tudor schijnt wel echt goed te zijn.
Onvermijdelijke krasjes zie je wel veel sneller op dit horloge natuurlijk. Maar is niet echt ‘los’ komen oid.