Ik vind het lekker comfortabel. Vind m niet persé topzwaar aanvoelen dat het ‘uit balans’ is. ![]()
Ik ben een twijfelkont. Ik vind dat die fabrikanten nogal een hoop pegels vragen voor een stukje rubber met wat hardware. (en een abs insert)
En ik vind het vreselijk dat op websites vaak alleen renders of fotoshops staan waarbij je niet echt een goed idee kunt krijgen van de daadwerkelijke kleur… Het ene grijs lijkt haast blauw…
Kan ook niet goed kiezen tussen koffiebruin en grijs.
Ga er zeker nog eens één proberen dan
Ik vind de prijs kwaliteit goed, al komen ze soms ook in het blauwe voorbij en dat is vaak nog een betere deal.
Ik had de donkerblauwe Vanguard op de BB58 blue en de Wristbuddys zwart op BB58 black. Sluiten perfect aan en goede kwaliteit van rubber.
Dat van die renders klopt wel want had de olijfgroene WB even opgezocht en dat was wel heel anders als op de foto die ik poste.
Die bruine of grijze band is misschien dan nog het mooiste voor de 925 ![]()
Die grijze van WB lijkt zo blauw…durf hem niet te bestellen ![]()
Ja met alle respect voor jouw mening,
Ik kan dat echt niet vinden. 100 euro of 150 euro of zelfs meer voor een beetje rubber dat in een mal geperst wordt tot een bandje, met een plastic insert.
Wat kost dit nou? Maximaal tien euro, waarschijnlijk minder. Ja, ze hebben R&D (Hoewel er ook partijen zijn met dezelfde leverancier in Chiaina die het bandje onder eigen merk verkopen)
En ik ben best bereid daar twee, drie, of vier tientjes voor te betalen. Oké vijf. Maar daar moet het wel een beetje ophouden.
100 eyro of nog veel meer vind ik wel erg scheutig ![]()
Dat zeg ik dan ook, in het blauwe vaak een juiste prijs voor een Vanguard etc. Maar ga eens een rubberen band bij Tudor bestellen
je schrikt nog harder.
je schrikt nog harder.
Ja I know, dat stoffen bandje moesten ze 300 euro voor hebben.
Heb me hier ook al eens over uitgesproken toen longines met de nieuwe rubber straps voor de Conquest kwam.
Ik weiger daar gewoon aan mee te werken ![]()
Wat kost dit nou? Maximaal tien euro, waarschijnlijk minder. Ja, ze hebben R&D (Hoewel er ook partijen zijn met dezelfde leverancier in Chiaina die het bandje onder eigen merk verkopen)
Heb je al eens gezocht op FKM rubber?
Heb je al eens gezocht op FKM rubber?
Sorry, wat bedoel je met deze vraag?
FKM rubber is van goede kwaliteit en kost, naargelang de aanbieder, aanzienlijk minder dan €100-€150.
De kwaliteit hoeft er echter niet voor onder te doen.
Heeft iemand hier de Pelagos Ultra al geprobeerd? En zo ja, wat vond je ervan?
Ik ben in de markt voor een Pelagos ipv. mijn huidige BB, en ‘jullie’ vinden dat ook een goed idee.
Nu zit ik me na het zien van bovenstaand filmpje af te vragen of ik voor de eerste ga (COSC 42mm) of voor de Ultra (METAS 43mm). De andere Pelagos versies zoals de 39mm, LHD en de FXD heb ik allemaal bekeken maar die 't zijn niet voor mij. De keuze is dus uit deze twee.
Maar ja, welke … ![]()
![]()
Wat ik er van kan zeggen: De Ultra deed ik om… gaaf! Maar deed me kwa maatvoering denken aan mijn eerste Rolex, een SD43! Alleen dan een stukje lichter.
Zelf zou ik neigen naar de Pelagos 42. Die is net wat meer toolisch. Ook de sluiting van de 42 is
Heeft de Ultra ook… yes yes; maar op de 42 is hij meer toolisch. Net wat meer industrieel ![]()
Maar deed me kwa maatvoering denken aan mijn eerste Rolex, een SD43!
Da’s een mooi vergelijk want die heb ik ook gehad. Was op 't randje, hoewel ik ook een jaar met een SDDS heb rondgelopen. Tegenwoordig mag het ook wel een onsje minder. ![]()
Dank!
Zelf zou ik neigen naar de Pelagos 42. Die is net wat meer toolisch.
Ik neig om een andere reden inmiddels naar de 42, nl. de wijzerplaat(opbouw). Ik vind het jammer dat ze de ‘omkadering’ van de minutenring (bij gebrek aan een beter woord, geen idee hoe het heet …) rond de indexen, op de wijzerplaat, hebben weggelaten bij de nieuwe.
Dat soort kleine details vind ik toch wel leuk. Sluiting is hetzelfde toch? In ieder geval qua techniek? De ouwe geeft inderdaad net iets meer een toowatch vibe. Na een avondje Youtuben ben ik er al wel uit denk ik.
Black Bay 58 Blue gekocht
Toffe aanwinst ![]()
36 mm niet te klein zal ogen op mijn pols
Aan je huidige horloges te zien allemaal onder de 40mm zou dat wel meevallen, het is wl altijd even wennen maar op staal valt deze best goed te doen op een pols tot net even 18cm.