Ranger is meer tool/field watch, eenvoudiger.
Explorer meer shiny, luxe.
T-fit is beter/fijner dan de Easy-link.
Ranger meer (modern) retro/vintage
Explorer moderner, sterieler.
Ranger is een bandenslet, staal, nato, canvas, leer, Erika’s etc…
Explorer draag je vermoedelijk alleen op staal.
Voor het geld van een Explorer kan je de Ranger + nog iets moois er naast kopen.
Echter de Ranger is geen vervanger voor de Explorer, dus als je die eigenlijk wilt > Explorer kopen.
Dan moet ik ze een op een vergelijken, maar de Explorer heb ik niet meer. Op dit moment voel ik weinig verschil in comfort. Afwerking is ook op de Ranger top vind ik persoonlijk. Clasp is ook mooi klein. Denk dat de verschillen klein zijn. Kleiner dan het prijsverschil. Maar goed, in het geheel doet de Explorer wat luxer aan. Is ook een beetje merkbeleving. Beide zijn veel value voor je geld. Zit nog wel eens te denken aan een Expl. 40mm
De bracelet en clasp van m’n Explorer zijn echt van een ander niveau dan m’n Black bay 54.
De Tudor is zeker een luxe horloge maar de band voelt toch goedkoper aan dan die van de Explorer. Ook de sluiting is niet zo strak als die van de Rolex.
Ik heb 't geluk dat ik een goede fit heb kunnen vinden zonder de easy link te gebruiken, en ik heb voldoende aan de marge van de easy link als 't nodig is.
Maar ik bedoel de kwaliteit van de band; de schakels, de tolerantie, de klik die de sluiting maakt bij 't sluiten etc.
De sluiting van de bb is zeker nice, maar de fold over clasp bijvoorbeeld, die opent wat te makkelijk op m’n bb ivm die van de Rolex.
Beide top horloges hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar als je ze na elkaar draagt valt 't wel op.