Maandag weer overleefd ![]()
Ik ben me even aan het verdiepen in de Chrono (79360N-0001) als mogelijke NA ipv de bladiebla. Nu heb ik begrepen dat het uurwerk nog wel eens problemen geeft, als ook het datumverzet.
Geldt dit alleen voor de vroege versies of is nog steeds aan de orde? Ik zie dat deze referentie nog in de collectie zit en als het echt een ‘known issue’ is zal er inmiddels toch wel wat aan gedaan zijn, verwacht ik zomaar… of zijn het sowieso spookverhalen. Ben benieuwd!
Wel een mooi ding (de linker) … ![]()
(foto: monochrome-watches.com)
Meest prettige horloge uit mijn collectie voor het verzetten van de datum en instellen van de tijd
Heb de blauwe / flamingo en nooit problemen mee.
Ik heb bem.in 2021 ook gehad en von d het niks zwaar opwinden en op tijd/datum verzetten vond ik een ramp,was een nieuw horloge,kwam.ook nog bijj dat de witte plaat lastig de tijd op te zien is in het zonnetje,dus die was snel weer vertrokken ![]()
Gaat bij mij sowieso zwart worden. Ik heb niks met lichte wijzerplaten … ![]()
Maar deze Chrono is nog geen zekerheidje hoor! Ben me aan het oriënteren. Vandaar dat ik benieuwd ben naar de ervaringen en de ‘kwaliteit’.
Blauwe variant is ook ontzettend mooi.
Maar volgens mij een limited editie dacht ik
Klopt, een ‘boutique’ editie. Die zijn bijzonder fraai!
Alleen zou er wel een Oyster-band op moeten wat mij betreft. ![]()
Ik vind de zwarte ook mooier nu
maar ga het niet meer proberen.
Heb geen mening over evt problemen maar hoor wel dat het Tudor inhouse uurwerk bij service vervangen wordt voor een refurbished exemplaar. Weet niet hoe belangrijk jij dat vindt, ikzelf heb liever dat het oorspronkelijke uurwerk bij het desbetreffende horloge blijft maw geserviced wordt.
Als het functioneert ‘als nieuw’ na een servicebeurt is het wat mij betreft prima. Refurbished is niet per se slecht in mijn ogen. Ik heb daar dus niet direct een oordeel over.
Wel een bijzonder verhaal want de uurwerken hebben een nummer wat correspondeert met het serienummer. Als het goed is. Heb je een bron? Ik ben wel benieuwd. En dan liever niet een ontevreden klant, wiens service een soort van Wet van Murphy drama is geworden en waar vervolgens iedereen roept dat het waardeloos is
… ik ben oprecht benieuwd!
Thanks! ![]()
Ga ik morgen eens even doornemen. Het zal me verder niet tegenhouden (wel uiteraard als er structurele problemen met het uurwerk zijn, de known issues), maar wel leuk om te lezen.
@YY77, in het artikel bij Everest hebben ze het over het plaatsen van een nieuw uurwerk, in plaats van een gereviseerd (lees: opgeknapt/gerepareerd) uurwerk.
De letterlijke vertaling:
Kort na de introductie van de eigen uurwerken voerde Tudor stilletjes een nieuwe procedure in waarbij horloges die voor service en reparatie werden aangeboden, een nieuw uurwerk kregen in plaats van een gereviseerd exemplaar. De reden voor deze procedure was waarschijnlijk tweeledig: het zou niet alleen het serviceproces stroomlijnen, maar Tudor zou ook de versleten uurwerken grondig kunnen inspecteren om te achterhalen waarom ze defect raakten en hoe de verschillende onderdelen in de loop der tijd slijten. Niet iedereen wil echter zijn uurwerk laten vervangen, en dit roept de vraag op of de eigen uurwerken van Tudor wel door onafhankelijke horlogemakers kunnen worden onderhouden.
Ze repareren/reviseren dus niet, maar plaatsen gewoon een nieuw uurwerk. De weg van de minste weerstand en waarschijnlijk ook de minste kosten (voor Tudor). Daar zou ik al helemaal geen problemen mee hebben, een nieuw uurwerk. Prima. Tenzij er een bekend defect in zit … ![]()
Snap overigens alle commotie wel vanuit de zgn. onafhankelijke horlogemakers. Die hadden het een stuk makkelijker toen Tudor nog ETA-uuwerken gebruikte.
PS Heb de posts op het Omega forum nog niet gelezen, dat doe ik morgen wel.
Dat mag gewoon hoor
ik vindt 'm ook toffer ![]()
Raar dat de Engelse tekst in dat stuk niet over nieuwe uurwerken spreekt:
Shortly after rolling out its own in-house calibers, Tudor quietly implemented a new practice where watches submitted for service and repairs would have their movements swapped out for refurbished ones. The reasoning for this practice was likely multi-faceted: not only would it streamline the service process itself, but Tudor would also be able to fully inspect the worn movements to learn why they failed and how the different components wear over time. However, not everyone wants to have their movement replaced, and this brings up the question as to whether or not Tudor’s in-house calibers can be serviced by independent watchmakers.
Het is kennelijk al laat, verkeerd gelezen … ![]()
![]()
Hoe dan ook, ze plaatsen kennelijk gelijk een ander uurwerk. Ik vind dat zelf geen probleem. Nieuw zou leuk zijn, maar ik verwacht van een partij als Tudor dat een ‘opgeknapt’ uurwerk ook weer als nieuw is.
Kleur plaat is echt gaaf ![]()