Tudor only II

Pretty. Moet t nu doen met zn dikke lug neef. Moet even opletten dat ik niet alle horloges koop die @rlc ook heeft. :slight_smile:

1 like

:rofl: :joy: … moet je er ook de hei mee op, foto’s willen we zien! :sunglasses:

6 likes

3 likes

… blub blub, ik zie een natte sub! :beers:

In ‘Tudor Only’. :see_no_evil:

I know. Maar tudor is toch van rolex.

3 likes

Eens! Hier foto’s uit de oude doos.
Ligt nu bij de juwelier met de welbekende lume bezel issue. Helaas wordt er niet zo makkelijk (Kosteloos vervangen) over gedaan als bij andere… €430 nieuwe bezel… dus ben nog in onderhandeling.

Mis hem wel zeg.

8 likes

Ik heb het even niet gevolgd maar is dat lume-verhaal iets wat zich op een later moment pas laat zien of is het vanaf dag één, dus als het horloge nieuw verkocht wordt, al foute boel?

Lijkt me trouwens dat het, hoewel buiten de garantieperiode, als het een bekend probleem is dat er toch een vorm van coulance vanuit Tudor zelf zal moeten komen. Neem aan dat jouw servicecenter zich daarvoor hard gaat maken! :slight_smile:

Ja dat is inderdaad jammer! Ik vind het, op het formaat na, wel een tof ding namelijk.

1 like

Op een later moment bij de ETA serie van de Pelagos. Lume valt uit de cijfers.

Ja ik heb dezelfde mening dus we gaan zien hoe dit afloopt.

1 like

Ik ga je iets vertellen wat je zelf natuurlijk ook allang weet en gedacht/geroepen hebt: waarom moet een bezel inlay zoveel kosten?? Dat is toch je reinste lariekoek. Heeft je AD werkelijk voorgesteld dat de hele bezel moet worden vervangen? Ik kan er met de pet niet bij: 215 euro voor een fluorescerende ‘2’ en nog eens 215 euro voor een ‘0’… Natuurlijk ff wachten op het vervolg maar als je AD zich niet coulanter opstelt zou ik zeker een second opinion bij de concurrent AD gaan halen.

Sterkte met je kale pols in de tussentijd…

Formaat is voor mij minder een issue maar dat kantel/bezel mchanisme verpest het vooral.

Ach ja… ze verkopen niet slecht wat ik zo links en recht hoor en lees.

Dus dan mogen we een Hamilton ook in het Omega Only topic gooien…? :wink:

3 likes

Ho ho mijn Hamilton wil niet geassocieerd worden met Omega :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Van mij mag je gerust Tudors in het Rolex topic mieteren.

Hamilton is nog ooit begonnen als apart bedrijf. Tudor is -in mijn ogen- gewoon een goedkopere Rolex.

9 likes

Vandaag binnengekomen :blush:

15 likes

Hoppa! Caroline verkoopt ze aan de lopende band en Burger maar lekker 500 euro er bovenop plakken…

Gefeliciteerd met je BB!!

2 likes

9 likes

Op het Rolexforum is er een topic hoe je de Rolex garantie kaart / Rolex warranty card kan controleren op echtheid.
https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=716674
Heb dit vergeleken met de garantie kaart van Tudor en die is op dezelfde manier gemerkt met Tudor logo en tekst in de lijnen.

… dat was wel de bedoeling! :wink:

For some years now, I have been considering the idea of making a watch that our agents could sell at a more modest price than our Rolex watches, and yet one that would attain the standard of dependability for which Rolex is famous. I decided to form a separate company, with the object of making and marketing this new watch. It is called the TUDOR watch company.” - H. Wilsdorf

Maar inmiddels is Tudor de prijzen toch aardig aan het opschroeven, sinds ze een eigen uurwerk gebruiken.

Liever niet. Het Rolex hoekje staat bij mij op ‘negeren’ en Tudor volg ik wel graag.

Ligt niet aan de sfeer hoor, … :wink:

2 likes