Tudor only!

Afgelopen maandag mogen toevoegen aan mijn collectie:

VRAAGJE: Kan iemand mij blij maken met de originele Tudor rubber band die er bij hoort?
Dank!

11 likes

Denk dat dit lastig wordt. Zou eens een AD bellen en vragen of deze te bestellen isā€¦

Hij hoeft niet nieuw te zijnā€¦:grimacing:

Begrijp ik. Een liefhebber houdt zijn setje compleet en zal lijkt mij niet zo snel deze verkopenā€¦ wellicht eens op EBay kijken ?

1 like

Voila

ā€¦edit :tired_face:

11 likes

Closeā€¦:joy:

1 like

Groeten
Rutger

10 likes

12 likes

10 likes

21 likes

4 likes

Goedenavond,

Ik ben vrij nieuw in de wereld van horloges, wel ben ik al enige tijd gefascineerd door de geschiedenis van Rolex/Tudor.
Ik draag nu sinds 2 jaar een steinhart ocean one gmt en wil nu de stap gaan zetten naar een horloge waar ik al een poos naar uitkijk en dat word een tudor blackbay red.

Nou ben ik nieuwsgierig of ik dan moet gaan voor degene met het door tudor zelf ontworpen uurwerk of degene met een eta uurwerk en waarom?
Wat is het verschil kwalitatief gezien? Wat doet het met de waarde van beide uurwerken in de toekomst?

Ik hoop hier iets wijzer te worden opweg naar mijn eerste tudor.

Met vriendelijke groet,

Vroluk

Naar wat ik lees (totaal geen ervaring met Tudor) is de versie met het roosjes logo en het ETA uurwerk het ā€˜leukstā€™. Someone, please correct me if iā€™m wrong.

Sinds kort mijn Black Bay op staal. Wat een verschil het voelt echt bijna als een andere klok. PS vanaf nu koop ik altijd mijn horlogeā€™s standaard op staalšŸ˜…, het was een aardige zoektocht naar een mooie gebruikte band.

2 likes

Lees deze topic door en je vindt vele antwoorden op
Je vraag.

Veel
Succes

Vroluk,
ik heb geen Tudor maar denk eraan dat als je een Tudor (of een ander horloge denk ik ook) koopt met een ETA uurwerk het servicen meestal goedkoper/makkelijker is.
Ik ben een leek. Veel succes met je zoektocht.
gr, Edwin

1 like

Hey @SalsaEdje

Ja ik heb al wel het 1 en ander gelezen uiteraard(zo ook dit hele topic @Kenleaf ) maar daarmee is mijn vraag nog steeds niet echt beantwoord wat zijn de belangrijke verschillen wat betreft de uurwerken de + en - factoren en wat gaat er gebeuren met prijzen van dit soort klokjes met betrekking tot welk uurwerk erin zit?

Met vriendelijke groet

Vroluk

1 like

Verschil tussen ETA en in house, behalve dat het twee totaal andere uurwerken zijn, zit vnl in de gangreserve van 80 uur op in-house tegen de 40 op ETA. Beide zijn COSC gecertificeerd. In-house is dikker en daarmee ook hogere kast. Maar voor de rest weinig merkbaar verschil.

Waarde vast? Ik zie BB eta rond 2200 en BB in house rond 2800. Maar in-house is nog geen jaar op de markt. Nog te vroeg om te zeggen

Meeste mensen hier gaan voor de looks. Sommige vind de roos mooi en sommige weer niet. Sommige vinden de nieuwe band mooi en weer sommige niet.

Beide uurwerken zijn goed. Kiest wat je mooi vind.

1 like

Volgens mij is de ETA versie top grade en niet cosc. Los daarvan loopt mijn ETA BB wel maar 1 sec in de min.

1 like