Tudor only!

Onderstaande versie heb ik nog liggen.
De vouwsluiting gebruik ik voor mijn big block (zolang ik hem nog niet verkocht heb) maar de band doe ik niets mee.
Voor de verzendkosten en een doosje bonbons voor de vrouw wil ik hem wel naar je toe sturen als je er iets aan hebt.
Kan zo wel even real World foto’s maken.
Passend rubber zonder end links lijkt mij wel mooi staan, maar ik ben dan ook niet zo van de rubber banden met end-links😊

2 likes

Denk wel dat ik er iets aan heb. Anders even PM-men?

Everest rubberstraps voor de BB. $225,- Wacht wel tot @SuperC ze gaat verkopen. :wink:

3 likes

Wat denken we van bovenstaand horloge, een 7016/0 met semi ponted crown guards.
Heeft wat polijstbeurtje gehad en lunme wat beschadigd, parel is volgens mij nieuw maar voor de rest wel helemaal origineel.
Jaartal rond 69.
Wat zou zoiets naar jullie mening mogen kosten?

4 likes

Zonlicht heeft z’n best gedaan zo te zien…

Volgens Alberti Isnardi (die er wel echt een studie van heeft gemaakt itt mijzelf) moet deze in de getoonde redelijke staat zo’n 3K opbrengen. Zit echter niet op de originele oyster band wat de prijs drukt maar deze heeft wel de onder liefhebbers gewilde snowflake hands wat de prijs stuwt.

Ikzelf? Zou er heel misschien 3K voor neerleggen mits incl papieren.

Ga je je Tudor collectie uitbreiden :stuck_out_tongue_winking_eye: ?!

Cheers, Otto

1 like

Even een rustig vintage momentje tussen als die klatser duikers…

8 likes

Een Zuludiver van Watchgecko voor de afwisseling.

4 likes

Vlindersluitinkje zit lekker in combinatie met m’n smalle pols!

1 like

Weinig verkeer hier de afgelopen tijd!

9 likes

Mooie vakwerk-band die Tudor standaard levert (vind ik :wink: ). Vakmanschap uit Frankrijk; https://www.wallpaper.com/watches-and-jewellery/tudor-teams-up-with-a-third-generation-french-weaver-on-fabric-watch-straps

6 likes

Mooi, ziet er inderdaad heel degelijk uit. Benieuw of je deze ook apart kan kopen.

Was ‘m aan het zoeken, maar nog niet gevonden!!!

1 like

Ze hebben wel een website, maar verkopen blijkbaar enkel B2B.

http://www.julien-faure.fr/index.htm

Vandaag twee Pelagos modellen gepast. Had hem al eens omgehad, maar toch wel echt een mooi afgewerkt horloge. Was met name erg gecharmeerd van de blauwe variant. Ga hem niet kopen, daar ik weet dat hij bij mij echt te weinig draagtijd zal krijgen.

Iemand hier wellicht een blauwe en iets van ervaring kan delen. Een kennis heeft er namelijk wel interesse in, maar twijfelt of die niet gaat vervelen na verloop van tijd, of de sluiting in de ‘veer-stand’ nu echt toegevoegde waarde heeft.

Even nog twee plaatjes van een foto’s, omdat toch altijd wel leuk is om naar te kijken; niet?:

14 likes

Ik mis mijn Pelagos wel eens. Het horloge draagt door zijn gewicht erg comfortabel en de sluiting vond ik echt zeer comfortabel. Ik overweeg om de Pelagos nog een keer aan te schaffen en dan op zeker te houden.

5 likes

Gebruikte je ook echt die ‘veer’-stand in de sluiting?

Ik heb de blauwe. Het is voor zijn omvang een super comfortabel horloge, heb de sluiting altijd op de veerstand staan.
Het is een opvallend horloge, maar het leuke is dat het blauw veel schakeringen heeft afhankelijk van het licht.

1 like

Ordinaire cross post

19 likes

De veer stand gebruikte ik niet. Je hebt eerst inderdaad het verstelbare stuk (wat ik vaak gebruikte) en aan het eind daarvan het verende stuk wat bij mij niet nodig was.

1 like

Heb ook het idee dat de veer te strak is om soepel mee te gaan met het uitzetten van de pols. Wellicht toch meer een gimmick.

Blijft een mooi horloge, denk dat deze het wel gaat worden. Aan de prijs zal het niet liggen.

2 likes