Tudor oyster date

Weet iemand iets over welk Jaar hij is ?

Dit is bij (vrijwel) alle vintage tudor modellen. Dochter onderneming van rolex

Eerst effies wat opzoeken en dan roepen. Hans Wilford wilde een betaalbare optie naast rolex aanbieden.
Het waren immers werkhorloges en die wilde hij ook meer middenklasse aanbieden.
De oplossing was rolex modellen met een goedkoper Zwitsers uurwerk (bijv ETA).
Daarom is er o.a. een tudor submariner, DJ en date day en heeft een small block de case van een Daytona.
Helemaal zo dom en ondeoordacht nog niet dus.

On topic, horloge ziet er naar mijn mening legit uit. Jaartal ik wel in te schatten door bij tudorcollector te kijken in welke tijdsbracket het serienummer valt.

2 likes

Ik heb na wat research een site gevonden die als je het serienummer invult een productiejaar weet
Het is volgens die site 1973

2 likes

Beetje beter verdiepen mijn waardige horloge vriend, een Rolex band op een Tudor kan zeker. Wat betreft deze band … dit lijkt mij qua leeftijd overeen te komen :smiley:

1 like

Top goed om te weten dat ie periode correct is

Ik zeg “volgens mij klopt het” :stuck_out_tongue_winking_eye: ik hang er geen oordeel aan … daar brand ik mijn vinger niet aan

1 like

Goed idee :joy:

Mooi hoor met die blauwe plaat :ok_hand:

Groeten van zn zwartwitte broertje:

5 likes

Dat is ook een mooie

1 like

Valt me niets op, maar met huidige fotos is dat lastig beoordelen.

Goed gebruikt maar zeer zeker een knap horloge! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! :partying_face:

Die lume, gaat denk ik wel verder afbrokkelen. Grote kans dat de stofjes via het datum venster naar binnen gaan en na verloop van tijd problemen opleveren. Je kunt de lume laten fixeren, relumen of andere old stock wijzers plaatsen.

Ik zou het laatste doen, incl service.
Kan de horlogemaker tevens de echtheid en de staat van het uurwerk beoordelen, want deze heeft niet stil in de kast gelegen ;).

1 like

18 likes

:rofl::rofl::rofl: Briljant weer

1 like

:joy::joy:

1 like

Ik ga vandaag naar de horlogemaker toe
Om wat af te Halen dus Neem die ook Mee gelijk :grin:

1 like

Allebei met rolex kroon en kast/caseback, en beiden zijn bijzonder omdat het transitie modellen zijn. De date-day is een overgang serienr waar ze maar 5 in plaats van 6 cijfers gebruikte (1984) en de sub is een tritium plaat in een kast met saffier en folded bracelet. (1995)

5 likes

Vintage Tudors hebben een Rolex kast, kroon, caseback en band, uurwerk was van Eta of Valjoux, tegenwoordig maakt Tudor ook in-house uurwerken.
Millenary watches heeft er een leuk artikel ober.

2 likes

Dat vond ik ook zo tof aan de vintage tudors, dat het helemaal Rolex was except het uurwerk.
Mijn eerste Tudor kocht ik van @Mark020 voor 450 euro in een café in Amsterdam. :ok_hand:

4 likes

klinkt super,…vooral dat in een café… :wink: :grinning:

1 like

Soort tinder date. Ik had een witte roos tussen mijn tanden zodat hij me kon herkennen :innocent:

2 likes