Tudor Pelagos concurrentie?

Ik dacht door de lumen direct aan Ball, bijvoorbeeld de Engineer Hydrocarbon Deepquest.

History check
Lumen check
Clean dial check
HEIGHT 16mm
Titanium single block case
Tapered titanium and stainless bracelet
The rest… to be checked

1 like

Alleen lumepip :grin:

En die vintage SM300 hierboven heeft ook alleen een lumepip.

@klongy: die Ball is heel vet maar too much tool.

Iemand die deze herkent?:

2mm te groot en een paar cijfers op de dial, maar historie en lume maken veel goed denk ik

4 likes

Gentlemen, I think I found it…I present you:

http://livedoor.blogimg.jp/hfage_sendai/imgs/4/7/47fc3135.jpg

Puur op specs is eigenlijk zijn opvolger de nog betere match, maar die heeft qua type dial zelfs iets weg van de Pelagos en dat was niet de bedoeling:

http://www.ablogtowatch.com/wp-content/uploads/2015/09/Ball-Engineer-Master-II-Skindiver-II-aBlogtoWatch-4.jpg

De eerste is enigszins verguisd vanwege zijn “ongelukkige” dag/datum plaatsing en heeft ook meerdere kleuren lumen maar so be it. De looks heb ik een klik mee…nu kijken of ik het model een keer irl kan bekijken/aanvoelen…is al weer 2 jaar uit productie zie dus kan wel lastig worden.

2 likes

Vanwaar eigenlijk de zoektocht naar een alternatief voor de Pelagos? Of lees ik daar overheen?

Mijn tip met die andere Ball heeft je dus in die goede richting geduwd.

@Marlo: de echte klik ontbreekt een beetje, heb het gevoel dat ik de Pelagos na een tijdje alweer zat ben vanwege de looks, met de rest is niks mis.
@Klongy: zeker weten :+1:

Ik snap wat je bedoeld. Heb zelf een Pelagos eerste generatie gehad. Ik blijf het een ongelofelijk mooi horloge vinden, maar uiteindelijk toch weg gedaan. Misschien toch te clean en saai qua looks. Blijf het zo in het blauw wel gaaf vinden.

Het is al gezegd, maar is Rolex geen optie? Een Sea-Dweller of Submariner voldoet aan bijna alle criteria.

3 likes

Nope, de lumed bezel is het belangrijkste in het lijstje. :grin:

Helson Shark diver?

Grappig. Ik heb zelf de AT 2000 (bovenstaand) gehad en weg gedaan omdat ik die, door de lumed bezel, in het donker te groot vond…:sweat_smile:

1 like