Tudor Prince Only

Blijft dit model voorlopig in productie? Via Jetco is ind 2300 euro maar is dat over 6mnd ook zo?

Het lijkt erop alsof ze langzaam opraken gezien de modellen die nu niet meer te krijgen zijn. Maar dat is een aanname.

1 like

Ik denk ook dat ze opraken, tudor zelf heeft ze niet meer op hun site en ze zijn al lang in productie geweest.
Maar dit is ook een aanname.

Edit: mijn bericht slaat nergens op, amateur als ik ben

Ze staan wel degelijk op de site van Tudor, maar kan je alleen zien met een VPN. Ze worden alleen geleverd aan de Aziatische markt :wink:

1 like

Dat weet ik. Zoals ik zei is het een aanname. Ik geloof dat Jetco heeft aangegeven niet meer aan nieuwe modellen te kunnen komen.

Edit: wellicht een idee om het te checken bij een AD in Hong Kong?

1 like

Casual friday! :cowboy_hat_face:

11 likes

12 likes

Morgen heren!

16 likes

9 likes

Gaat bij jullie het handmatig opwinden ook nogal zwaar?
Vergeleken met m’n andere horloges is het opwinden via de kroon echt een stuk zwaarder en luider.

Is dit normaal op de Prince (of de ETA 2834 in het algemeen)?

1 like

Als die helemaal leeg is neem ik aan?
Zou dat ook niet voor je gevoel zijn? Dat het zwaarder lijkt omdat de kroon ook relatief klein is en het daardoor anders voelt. Maar dat is meer mijn aanname hoor.

Vergeleken met andere uurwerken inderdaad iets zwaarder.

Met welke uurwerken vergelijk je het?

Hier moet je een topic over maken :smiley:

T.o.v. m’n Longines L888 (in principe een ETA 2892) kan ik me voorstellen dat ie zwaarder is, gezien de 2892 bekend staat om de soepelheid.
Maar ook t.o.v. m’n Seiko 6R15, Oriënt F6522, cheap miyota (geen idee welke) en zelfs m’n vintage Longines 370 handwinder. Echt een stuk zwaarder.

Ik merkte de weerstand in eerste instantie toen ik m’n horloge net had. Ik dacht dat het wel te maken zou hebben met dat het horloge onderweg volledig was opgewonden door de rotor (al merk ik bij m’n andere automatische uurwerken nooit zó veel weerstand).
Heb de Prince vandaag maar even laten liggen en net weer geprobeerd (hij was nog niet leeg, maar kan nooit meer helemaal opgewonden zijn), maar nog net zoveel weerstand.

Denk dat ik morgen even langs Wesselink en Vreeker ga voor de zekerheid. Ik heb verder geen ervaring buiten mijn andere horloges, dus kan het niet echt goed zelf beoordelen of dit normaal zou zijn.

2 likes

Ik kan er niet heel veel over zeggen. Dus ga zeker even langs bij experts om er een goed gevoel over te krijgen. :smiley:

Ik kan je alleen maar vertellen dat ik super tevreden ben over het uurwerk in mijn Tudor Prince. Ik noem het dan ook zeker geen standaard ETA uurwerk… hij is zó accuraat! Loopt misschien min of plus 1 seconden per dag.
Ik heb ook weleens gehoord dat Tudor veel eisen en modificaties richting ETA heeft opgegeven.

2 likes

Het is een door Tudor gemodificeerd en gereguleerd eta topgrade uurwerk. Dus inderdaad niet een standaard uurwerk, en dat mark je.

@TiBrew

Ik kan er op afstand weinig over zeggen. Inderdaad verstandig om even te laten checken als je twijfels hebt.

3 likes

Ik herken het zware gevoel bij het opwinden wel enigszins, wel pas een paar keer gebruikt. Zal ze volgende keer even goed opletten of het zwaar gaat of niet.

1 like

Ik kan alleen zeggen dat hij inderdaad een stuk zwaarder draait dan de 6R15 maar die draait naar mijn beleving heel licht.

1 like

Als ik de 74000 vergelijk met mijn 75190 en 94614 dan gaan de laatst genoemde aanzienlijk lichter dan de 74000 weet niet waar dat hem in zit eigenlijk.

1 like

Nou, net even bij Wesselink en Vreeker binnen gelopen.
Hij is inderdaad wat aan de zware kant, maar opzich niks wat niet zou moeten.

Maar beter het zekere voor het onzekere :ok_hand:

3 likes