Tudor Prince Only

zijn er van dit bouwjaar nog dozen te koop?
wat is een beetje de prijs voor een vintage prince oysterdate, en zijn er aandachtspunten waar je op moet letten bij dit horloge?

Ik schat het bouwjaar van deze tussen 1975-1985, dozen uit die periode zijn vast wel ergens te vinden, maar waarom is dat belangrijk?

Tussen de € 1000-3000, afhankelijk van de conditie van de kast en band, patina/verkleuring van de lume kan belangrijk zijn en de lume valt bij veel exemplaren weg uit de wijzers. Bovenstaande is een mooi exemplaar in goede conditie zo te zien, waarschijnlijk zijn de wijzers een keer vervangen. Exemplaren met donkere platen; blauw of zwart zijn vaak schaarser dus dan is het ook extra opletten, maar over het algemeen wordt er met Tudor minder gesjoemeld dan met Rolex.

Als je wat meer info deelt dan kunnen we ook wat verder met je meekijken :wink:

2 likes

Ahaa dat is een lang verhaal, verhelderd wel een stuk :slight_smile:
ik heb het horloge nog niet aangeschaft, maar twijfel over de aanschaf ervan. De doos is niet heilig, maar zou het ‘leuk’ vinden om de goede doos erbij te hebben.

Ik knal de mijne er ook nog even in…

15 likes

Doos kun je wel vinden.
Afmetingen zijn 34 mm dus wel even kijken of dit niet te klein voor je smaak is en de bandaanzet is 19mm dus niet echt een banden swapper…

Verder uurwerk checken! Er zijn veel frankenwatches in omloop en zeker ook fake uurwerken!
Zo hebben we hier op het forum al eens een mid size tudor submariner ontleed.
Model is behoorlijk uniek en je zou er geen fakes van verwachten echter is de werkelijkheid dat er toch wel heel veel niet klopte! Buy the seller!!!
Verder wordt er ook veel gesjoemeld met papieren.
Deze worden blanco aangeboden dus al met al net als bij iedere andere vintage.
@lexie weet ook wel een dingetje of twee van dit model…

3 likes

Inderdaad, zeker in de top 3 van de mooiste date-days imo!

Nou, laat ik dan maar eens van de gelegenheid gebruik maken om een verse foto te plaatsen :grimacing:

10 likes

Tudor 9050 is dit denk ik zo met de lume in de indexen. Op basis van deze foto die geleverd is denk ik dat inderdaad de wijzers niet origineel zijn en opzich de conditie verder prima is. Ze dragen groter door de dikke lugs dus 34mm is prima draagbaar.

1 like

Tijd voor een foto.

14 likes

Tudor Prince

12 likes

Als ie dan toch om de pols zit… :wink:

18 likes

Lekker hoor. Vind jouw referentie ook echt prachtig.

1 like

Iemand van jullie kan me vast wel vertellen waar ik het beste een originele springbar voor de Prince vandaan kan halen.

Ik (de oetlul dat ik ben) heb bij het banden wisselen 1 kant van een springbar gebogen. Ik zie zojuist dat die dus niet meer goed op z’n plek terug gaat…
Gelukkig is die nog niet losgekomen zonder dat ik dit door had :neutral_face:

Bij een AD? Schaap of Gassan?

Gelukkig maar dat je het op tijd door hebt.

1 like

Vanaf morgen (of een paar dagen) kan ik hier ook meedoen.:smiling_face_with_three_hearts:

21 likes

Deze gaat nooit meer weg…

PhotoFunia-1601920824

19 likes

Je hebt snel toegeslagen volgens mij. :grimacing: Maar gefeliciteerd hoor! Schitterend horloge.

Welkom bij de club. :clap:

1 like

Mooie uitvoering hoor! Welkom idd :nerd_face:

1 like

Ja tof! Mooi snel toegeslagen! Keurige prijs :sunglasses:

1 like

The flash is mijn bijnaam. :stuck_out_tongue_winking_eye: Maar het was een prima deal dus dan hoef ik niet lang na te denken. :grin:

1 like

En ruilen?