Past dat op een Date+Day?
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is het dezelfde kast. De daydate veranderde pas na 1985 van kastvorm.
Ja dat klopt, maar vraag mij af of het een op een over te nemen is van Rolex op Tudor.
Als het dezelfde kast heeft wel. Dat is het probleem bij de zoektocht naar zo’n bezel je zult altijd een premium betalen, omdat ze ook op vintage Rolex datejusts en daydates van 36mm passen.
Klinkt opzich wel logisch. Mooie optie voor degene die een wg bezel willen.
Ja de kast is het zelfde. De reden dat ik het mij afvraag is vooral omdat ik het niet gek zou vinden als een Rolex onderdeel net even anders zou zijn dan een Tudor onderdeel. Past wel bij Rolex.
Edit: de zilveren sunburst plaat blijft ook super.
Ja, ik snap jouw punt wel. Rolex probeert uiteraard te voorkomen dat Tudor onderdelen terechtkomen op Rolex horloges, daarom snap ik ook niet dat er andersom vraag naar is.
Het prijsverschil bij Tudor tussen fluted (76213) en domed (76200) is HKD 2,900 (€ 310) terwijl dit verschil bij een moderne DJ36 €1200 is. De Tudor bezel past niet op de moderne DJ36, maar wel op een vintage Rolex 16xx, 16xxx of 162xx. Als de kast hetzelfde is dan zouden onderdelen als de bezel en band ook uit te wisselen zijn. Als je het exact wilt weten, dan zou je het door een horlogemaker moeten laten opmeten.
Zeker, ik denk dat het klopt wat je zegt. Onderdelen lijken echt identiek. De huidige strategie dat onderdelen zo min mogelijk op de markt komen past ook goed bij de het uitfasering van de Tudor Prince/Submariner collectie. Zal Rolex een doorn in het oog geweest zijn dat beide merken zoveel onderdelen hebben gedeeld.
In het begin was dit voor de schaalvergroting een goede stap, maar voor de exclusiviteit die het merk later wilde bereiken niet.
Het was een goede deal geweest zonder invoerkosten:
Dit blijft imho toch de mooiste !
Goedemorgen heren en dames.
Ik ben van plan om dit horloge te kopen voor mijn echtgenoot alleen is dit model 22mm.
De 25mm versie wordt helaas (nieuw) niet aangeboden op chrono24 en de verkopers willen er ook niet naar op zoek.
Ik kan door geo restricties helaas niet op de Aziatische Tudor website. Kan een van jullie met een vpn of andere manier kijken of deze überhaupt wel gemaakt wordt in 25mm en wat de referentienummer is?
Alvast bedankt!
De app van Windscribe op de telefoon installeren.