De Ali-shroud is binnen.
Plaatsing schroefjes en kroon zijn perfect.
Het horloge wordt er wat degelijker van, maar ook een flink stuk aanweziger. Ik ga het eens een tijdje aankijken.
(En wat reflecteert dat bolle saffiertje…)
De Ali-shroud is binnen.
Plaatsing schroefjes en kroon zijn perfect.
Het horloge wordt er wat degelijker van, maar ook een flink stuk aanweziger. Ik ga het eens een tijdje aankijken.
Het goede nieuws is dat ik nog een nieuwe Tuna heb gekocht ze zijn niet goedkoop maar dat heb ik er zeker voor over.
Zie hier de incomming Seiko SBBN037, 7C46-0AG0.Weer in Japan gekocht ![]()
![]()
Ik vermoed van wel, in elk geval is de 300m versie in staal niet te vinden.
Zwart titanium met keramiek in de 1000m variant SBBN047 staat nog wel op de japanse site.
Dat ze uit de handel zijn, zou jammer zijn, want het is gewoon hele goede kwaliteit voor wat je mag verwachten.
Aan de andere kant denk ik dat de Tuna nooit echt zo’n verkoophit is geweest zoals de MM300 marinemaster dat was. En de monoblock variant daarvan is op een enkel exemplaar ook niet meer nieuw te koop.
Mooie NA Hein
. Zelf ook de SBBN007 en 037 in de collectie en daarnaast nog een van de laatste generatie, de 045. Hoop ooit nog eens een 015 op de kop te kunnen tikken, maar ben niet echt actief op zoek.
Op andere fora is het verdwijnen van tuna ook een topic. De kans dat er een nieuw tuna model komt lijkt klein, al hoop ik anders.
De PYF028. 1985. Nog steeds top!
De seconden wijzer deed de skip-hop dus gisteren verse Duracell + pakking.
Tikt weer strak op de indices. Deze loopt sowieso +1 sec/maand. Geweldig horloge!
Dit jaar 10 jaar in bezit, dat is voor mij vrij uitzonderlijk dat iets zo lang in de collectie blijft.
Wel opvallend: op ebay zijn 007’s goedkoper dan 017’s. Had ik anders verwacht.
De 007 is een 12 jaar in productie geweest, de 017 en 015 “maar” 6 jaar. Wellicht een kwestie van vraag en aanbod? De 015 en 017 hebben dan nog eens marinemaster op de dial staan, wat de vraag ook kan verhogen.
Ja daar heb je denk ik wel gelijk in, mijn 007 ziet er nagenoeg nieuw uit. Wat ik echt een nadeel vind is dat de lume nagenoeg niet meer oplicht.
Ik heb wel een vroege 007, 1992. Wellicht dat latere 007 betere lume hebben.
Helemaal mee eens. Nog steeds beetje spijt van het wegdoen van mijn 007.
Even hier onder de aandacht brengen bij de liefhebbers van de Tuna:
De 015 en 031 niet dan? Omdat die op metalen bracelet komen? Of een andere reden?
Mijn 037 staat altijd op metaal, binnenkort de blauwe rubber eens proberen
Ik vind die stalen bezel mooier.
Maar nu je zegt dat de 015 en 031 op een bracelet werden geleverd, zijn die het overwegen waard.
Ik wist dat tot nu niet. ![]()
Bedankt voor de info.