SolarTuna… wil deze eens wat meer dragen, maar ben niet zo’n fan van de seiko strap. Zal eens kijken of ik een tropic heb liggen waar ik fatbars doorheen weet te frummelen.
De Ali-shroud is binnen.
Plaatsing schroefjes en kroon zijn perfect.
Het horloge wordt er wat degelijker van, maar ook een flink stuk aanweziger. Ik ga het eens een tijdje aankijken.
Ik heb mijn 2 Tuna’s beide in Japan gekocht. De SBBN007 (1992), SBBN033 (2019).
Nu is mijn vraag; is de moderne Tuna met het 7C46 uurwerk discontinued? Ik kan hier nergens een goed antwoord op vinden.
Ook op Seiko.com zie ik geen verwijzing naar de Tuna of het 7C46 uurwerk. Iemand hier die er meer van weet?
Het goede nieuws is dat ik nog een nieuwe Tuna heb gekocht ze zijn niet goedkoop maar dat heb ik er zeker voor over.
Zie hier de incomming Seiko SBBN037, 7C46-0AG0.Weer in Japan gekocht
Ik vermoed van wel, in elk geval is de 300m versie in staal niet te vinden.
Zwart titanium met keramiek in de 1000m variant SBBN047 staat nog wel op de japanse site.
Dat ze uit de handel zijn, zou jammer zijn, want het is gewoon hele goede kwaliteit voor wat je mag verwachten.
Aan de andere kant denk ik dat de Tuna nooit echt zo’n verkoophit is geweest zoals de MM300 marinemaster dat was. En de monoblock variant daarvan is op een enkel exemplaar ook niet meer nieuw te koop.
Mooie NA Hein . Zelf ook de SBBN007 en 037 in de collectie en daarnaast nog een van de laatste generatie, de 045. Hoop ooit nog eens een 015 op de kop te kunnen tikken, maar ben niet echt actief op zoek.
Op andere fora is het verdwijnen van tuna ook een topic. De kans dat er een nieuw tuna model komt lijkt klein, al hoop ik anders.