Het grote Tuna topic

Helemaal mee eens :wink:

1 like

Ben er blij mee.

6 likes

Ik vind ze ook gaaf maar heb er nog hebben ondertussen dankzij het forum wel Seiko liefhebber. Welke adviseren jullie te kopen als je er nog geen hebt?

Welke je het mooiste vind en welke in je budget past :wink:

Wel vet hoor die SBDX016 :wink:

Ik zou gaan voor eentje op staal. Rubberen banden zijn los wel te koop, maar staal is erg duur.

Twijfel om mn sbbn031J weg te doen. Als je een leuk (ruil)aanbod hebt kan je altijd een PB doen :slight_smile:

Weer helemaal populair sinds kort blijkbaar :wink:
Ik was 'm wat uit het oog verloren in de kist de laatste tijd.
Kan niet wachten na een jaartje b.o.r.-bracelet om deze op de MN-strap te zetten die ik vandaag besteld heb met de HF-actie :ok_hand:

4 likes

Dat is toch wel de gaafste Tuna!

1 like

Hmmm, # 2 en 3 heb ik met een bekend type, wat aangeduid wordt met S… (nee, niet uit Japan)

3 likes

Waarschijnlijk zijn ze bij Seiko gewoon economisch bezig geweest met het ontwikkelen van de SKX serie en hebben een hoop standaard onderdelen van de plank getrokken.
Afdichtringen zijn geloof ik hetzelfde voor bijvoorbeeld de caseback van de SKX en de 300m tuna.

1 like

Ow dat wist ik niet. Bij de Darth Tuna worden speciale afdichtingen gebruikt. Staat een artikeltje op internet waarbij de batterijwissel in beeld wordt gebracht van een Darth Tuna (SBBN011, is bijna identiek aan 013, behalve Marine Master op wijzerplaat).

Wel verstandig om generieke onderdelen te gebruiken waar mogelijk.

Daardoor is het ook makkelijker om Seiko’s te modden :wink:

Solojapan heeft een mooie SBBN015 te koop voor de liefhebbers ;-).

1 like

Wel een foto dan wa als de nieuwe strap erop zit ;-). Ben benieuwd ;-).

1 like

SBBN015 mooist maar moeilijk NOS te vinden
De nieuwe SBBN031 is prima alternatief😉

4 likes

Heel mooi alternatief. Maar toch die band van de SBBN015 ;-).

SBBN031 met de oude band van SBBN015!!!

Dan is het een heel goed alternatief ;-).

1 like

De Tuna toch maar even stiekem weer om gedaan ookal is het donker :-).

Vind het een heel mooi horloge, maar in die prijsklasse kan ik me voorstellen dat je hem moeilijker verkoopt.