Turtles On Tour, show me your Turtles!

Dacht het al…:grinning:

1 like

Pete Sampras, niet onverdienstelijke tennisspeler :+1::joy:

2 likes

Zeker, en niet onsympathiek.

1 like

Op een chemisch ruikende maar onverwacht comfortabele seatbelt-nato.
Zijn die turtle-modellen ook in quartz verkrijgbaar? Ik ben dol op dit soort Seiko’s maar ben eigenlijk ook helemaal klaar met die crappy uurwerkjes.

2 likes

???

Alle drie mij Kikkers lopen zeer nauwkeurig en heb nooit problemen mee gehad.

1 like

Tja, vroeger wist ik niet beter. Maar sinds ik een paar mechanische Zwitsers om de pols heb gehad vallen de 7S26, 4N35 en 6R15 movements van Seiko wel erg door de mand.

Af fabriek niet afgesteld, wijken vreselijk af na inlopen en dan het positionele gezwabber (die Weishi timegrapher liegt niet). Dan liever quartz of Solar.

Afgezien van hun in vergelijking mindere prestaties zijn het wel de leukere horloges om te zien.

2 likes

Betrouwbaarheid staat buiten kijf. Zolang je er niet aan zit blijven ze lopen.

Hier dezelfde ervaring. Lopen prima.

2 likes

Doe niet zo raar :sweat_smile:, mijn Turtle is preciezer dan mijn Tudor :slightly_smiling_face: Om de pols gemeten loopt de Turtle consistent -1 sec/24h bij mijn Tudor is dit eerder +/-3 sec. Dit is wel de eerste Seiko waarbij ik geluk heb hoor de 7s26’s die ik eerder had liepen allemaal 5 tot 10 sec te snel.

2 likes

Te snel? Al, maar dan ook al mijn Seiko’s zijn na inlopen te langzaam gaan draaien, tot wel -18 s tov outofthebox.

Misschien heb ik gewoon pech.

Volgens timegrapher kan de beat error zomaar 1 hele ms fluctueren over de posities en als de lijn op die grapher golft per omwenteling van de secondewijzer dan zijn er tandwielen krom of ovaal. Zegt iets over QC.

Vroeger nam ik dat voor lief, maar een Turtle met een listprijs van bijna een halve rug die jojo-end tussen anderhalve en 2 minuten per week achterloopt vindt ik wel wat triestig. Als het nou plus was is het minder erg. Maar zoals ik al zei, voorlopers ben ik zelden tegengekomen of heb ik zelf gereguleerd.

Edit: heb ik geprobeerd op de Turtle maar het deksel zit zo vast dat ik bang ben krassen te maken.

Ok, nu heb je me aan het twijfelen… Volgens mij echt te snel.

Tja, ik heb het idee dat dit steeds ergens wordt bij de betaalbare Seiko’s… ik heb een relatief goed exemplaar maar als je goed kijkt zie je dat de chapter ring net niet goed uitlijnt op de 12. Ook vind ik het niet zo netjes dat de dag en datum niet op dezelfde hoogte staan en zou de band best iets beter op de kast aan kunnen sluiten. Ik vind het allemaal nog acceptabel voor de ‘grijze’ prijs die ik betaald heb, als ik 'm voor list van een AD had gekocht zou dit denk ik anders zijn.

3 likes

Nu heb jij in mijn optiek ook een van de mooiere kleurstellingen, lekker neutraal en toch cachet. Helaas heb ik geen bracelet erbij maar de siliconen band is prima en nato’ s zijn ook fijn.

Al die uurwerkjes en de rest worden door robots in elkaar geflanst. Die hebben geen gevoel voor uitlijning. Maar ik neem aan dat ze wel feedback krijgen over de gemiddelde afstelling, mag ik hopen tenminste.

Ik vind die Turtle trouwens zo gaaf dat ik die afwijking maar voor lief neemt :shushing_face:

2 likes

De stalen band is los te bestellen, maar schijnt niet altijd helemaal lekker te passen ivm de ruime toleranties in de positie van de ‘lugholes’, in dit filmpje zie je hier een extreem voorbeeld van.

1 like

Ik denk het :wink:

2 likes

Seiko maakt bijna alles ‘in house’. Leuk feitje is dat dit ook min of meer geldt voor deze robots, de assemblage gebeurt namelijk door (Seiko)Epson SCALA robots.

1 like

Niks nieuws, gewoon een mooie foto:

Op deze foto lijkt de bezel bijna zwart, in direct licht is 'tie een stuk blauwer. Echt een toffe kleur die met een beetje fantasie doet denken aan de manier waarop sommige 6309’s verkleurd/faded zijn naar verloop van tijd:


Helaas niet mijn horloge, foto geleend van deze website

5 likes

6 likes

Gaat ie blijven???

Ik ben mij aan het orienteren op een Turtle, of een homage daarvan. Nu kom ik drie verschillende kastmodellen tegen, waar ik eigenlijk niet zoveel over kan vinden. Let op, linkjes naar homages, maar ik ben op zoek naar de informatie vanuit de oorspronkelijke Seiko-modellen.

Volgens mij zijn er drie modellen:

  1. Deze met een soort van uitstulping bij de kroon.
  2. Deze zonder uitstulping maar wel met afgeronde bovenkant en afgeronde vormen rond de kroon.
  3. Deze, die is erg strak.

Wie o wie heeft meer info vanuit Seiko? Kan er maar moeilijk op Googlen, het meeste wat je vindt is nummer 2.