Tweedehands / vintage shops

Mag ik uw aandacht even op dit draadje trekken:

Volgens je eigen logica, ik betwist niet dat jullie de woorden kennen, alleen ze uitspreken kan een probleem zijn!

1 like

Nee hoor, dat kunnen we best goed. :joy:

2 likes

Ah, reddit. Bron der bronnen. Maar dat van die logica klopt, ook mijn linkje zegt niets over uitspraak.

Echter. Je gaf gewoon het verkeerde voorbeeld Kris, ik heb in mijn leven tientallen Nederlanders Engels horen spreken en ook een heleboel Belgen dat horen doen. Het is gewoon echt niet beter, eerder slechter. Tenzij je in het internationale bedrijfsleven komt, dan is het weer prima.

Logisch ook, want de Belgen schurken met de sterke Franse invloeden dichter tegen de Romaanse taalgroep aan dan tegen de Germaanse. Bovendien zijn Nederlanders qua taalbeheersing én uitspraak sowieso de beteren in het beheersen van vreemde talen, door ons rijke handelsverleden.

Verder nog vragen? :joy:

3 likes

Je hebt op reis gewoon 2 West-Vlamingen tegen elkaar horen praten. daar zit geen woord Engels tussen.

2 likes

Ik vind het jammer dat je nu plots serieus wordt. Echt geen gevoel voor humor, die hollanders :joy:

P.s. Ook leuk om je posts continu te zien wijzigen, je steekt echt een mooie opbouw in je argumentatie!

2 likes

Haha, nou. Ik heb ooit in Parijs twee meisjes ontmoet. Ik sprak ze aan in het Frans en toen wilden ze graag overschakelen naar het Engels. Vervolgens bleken ze uit Maastricht te komen, maar ze spraken met zo’n sterk accent, dat er geen bal van verstond en ik voorstelde om weer terug te schakelen naar Engels. Vonden ze niet leuk. :joy:

4 likes

Haha, nee hoor. Ik dacht ik leg het even uit. Beschouw het als een soort ontwikkelingshulp. :upside_down_face:

Ah, daar heb je mij tuk. Geubels is top.

1 like

Als je ondertiteling hebt, bestelde de dvd van die vent, begreep er geen kut van

1 like

Ik moet je gelijk geven, en ik kan het weten want ik woon er. :anguished:

1 like

Over de beheersing van de Engelse taal spreken en dan naar winkels in Brussel verwijzen. Mijn ervaring is dat men daar heel graag Frans spreekt (met de nadruk op heel).

1 like

Ik kom er regelmatig. Terug in de tijd. Daar liggen trottoirs en staan verkeerslichten van een kwaliteit die ik mij met veel pijn en moeite uit mijn jeugd kan herinneren. En van die oude lantaarnpalen en vervallen huizen met afgebrokkelde opritten die in Tirana niet zouden misstaan.

Wel erg gezellig, mooie toegankelijke dames en erg lekker bier. Ook wat waard. :blush:

3 likes

:joy: :+1:

1 like

Ach, we kunnen blijven discussiëren, maar uiteindelijk:
Zeeniveau’s stijgen. Jullie land verdwijnt. End of discussion. :slight_smile:

3 likes

Een i-watch is ook efficiënter dan een mechanisch horloge. waar is de charme dan?

En dan die trottoirs, die hebben gezorgd voor de behendigheid die je nu bezit. :wink:

1 like

Tegen die tijd kom ik lekker bij jullie in een hangmat liggen, lurkend aan Rochefort 8 en met een prachtige Vlaamse madam aan mijn zij die mij teksten van Hubert Lampo in het oor fluistert.

1 like

Ik had het niet beter kunnen verwoorden. :joy:

Ja, die ambtelijke omkoping heeft zo zijn voordelen. :wink:

1 like

Ben ook Belg… Deze discussie gaat dus volledig nergens over. Elk land heeft zijn voor en nadelen.

Wat betreft vintage shops, ja, die zijn er in België. Enkel hebben de Nederlanders zich reeds lang verdiept in de internethandel… Moet in België dus nog een beetje uitgevonden worden (niet het internet, maar de handel).

1 like

Hier moet ik echt op reageren. Geen ENKEL groepje gepensioneerden kan een regering als de onze bedenken. Je onderschat de complexiteit schromelijk.
Volgens mij is onze regering eerder uitgevonden door een groepje Nederlanders toen onze toenertijdse premier een coffeeshop bij de grens bezocht.

1 like

Gelieve de humoristische noot van deze discussie niet uit het oog te verliezen. Straks gaan ze weer zeggen dat we lange tenen hebben.

5 likes

Even on topic @GhentWatch en @septentrio hebben vaak heel veel moois op het gebied van vintage :blush: Maar dat zijn natuurlijk geen echte dealers.

1 like