Nee want bij een 2824 zijn er verschillende gradaties. Dat is bij een 6r15 niet.
Ik snap dat de afwerking van een SDGM beter is dan van een SARB maar het uurwerk is hetzelfde. Dat is bij een Seiko 5 en een SARB niet zo, dat zijn andere uurwerkjes.
Nee want bij een 2824 zijn er verschillende gradaties. Dat is bij een 6r15 niet.
Ik snap dat de afwerking van een SDGM beter is dan van een SARB maar het uurwerk is hetzelfde. Dat is bij een Seiko 5 en een SARB niet zo, dat zijn andere uurwerkjes.
Dit staat los van gradaties, een elaboré ETA is ook te vinden bij horloges tot 1500 euro, maar ook onder de 400 (Steinhart, Maen). Zelfde verhaal met top grade (1000-2500 euro bij Stowa-Tudor). Ik vind het een prima vergelijking. Los daarvan moet je natuurlijk een SARB en SDGM langs elkaar gehouden hebben om het verschil te begrijpen, anders is discussie zinloos
De verkoper is niet bereid iets aan de prijs te doen en ik vind het net teveel. Deal gaat dus niet door, helaas.
I second that wilde ik zeggen maar het is nu mosterd na de maaltijd?
Het uurwerk is waar ik persoonlijk de minste waarde aan hecht zodra aan een bepaalde basisstandaard is voldaan. De factory specs van de 6R15 zijn dikke prima dus veel beter hoeft het van mij ook niet. Maar goed, herstel: op elk gebied buiten het uurwerk, is het een verschil van dag en nacht.
Je kunt overigens een goede discussie voeren over of de 6R15 nu zo relatief goed is voor het prijspunt van de SARBs (listprice!), of zo relatief slecht voor het prijspunt van de SDGMs.
Ik zou ook voor de King gaan hij ziet er echt mooi uit …Maar goed ik heb zowiezo een zwak voor vintage…
Update: toch nog iets van de prijs af gekregen, dus de KS is incoming.
Mooi ben benieuwd naar je NA topic gefeliciteerd
Nice!! Ik koos voor SARB maar ben toch echt benieuwd hoor gefeliciteerd met je aanwinst en plaats een mooi NA topic
Van mijn 29 horloges zijn 25 vintage, dus mijn smaak is wel overduidelijk.
Misschien dat ik nog eens een SARB033 oppik, maar voorlopig erg blij met een KS.
Ben benieuwd naar je foto’s !
Awesome, gefeliciteerd! Mocht je er ooit weer vanaf willen, ik hou me aanbevolen!
De King Seiko is mooi van kastvorm, maar ik vind de plaatsing van het datumveld storend, de wijzers te kort en de band niet mooi.
Kortom: SARB.
Oeps. Ik zie nu pas dat je de KS bestelde. Sorry. Ik blijf het een vreemd ontwerp vinden. Maar goed, smaakzaak. Gefeliciteerd ermee.
King Seiko!