Dilemma: Tudor Black Bay vs halve collectie

Hallo allemaal,

Ondanks dat ik momenteel heel erg blij ben met mijn collectie slaat ineens weer de twijfel toe. Ik heb een hersenspinsel over een behoorlijke ‘collection overhaul’ voor een horloge dat stiekem nog op mijn lijstje staat.


De Tudor Black Bay Black 79230N. Dit horloge zou fantastisch naast mijn Omega Speedmaster, Omega Seamaster 300m, Breitling Colt 44 Blue en mijn Seiko Marine Master 300 SBDX001 staan.

Om dit te verantwoorden en op korte termijn mogelijk maken zouden de volgende horloges of een combinatie ervan de collectie moeten verlaten:


Seiko SPB051


Seiko SPB077


Seiko Sarb033


Seiko Sarb017 Alpinist


Tissot Visodate

Zoals je ziet een behoorlijke ingrijpende exercitie. Wat zouden jullie doen? Ben op zich heel blij met hoe de collectie nu is. Maar de Tudor Black Bay spookt ook door mijn hoofd…What to do? :scream:

Ben benieuwd naar jullie mening/advies. Alvast heel erg bedankt!

MvG Ralph

11 likes

Zonder twijfel zou ik dat doen!

9 likes

Eens, doen!

2 likes

Ik ook.
Doen!

2 likes

Weg met Seiko!

6 likes

Doen! Op de Alpinist na…

4 likes

Doorsparen, kopen en alles houden!

8 likes

:point_up:

1 like

Doen!!!

1 like

Laat het een maandje bezinken. Wil je dan nog écht de Tudor, ga er dan gewoon voor. Of heb geduld en spaar wat maandjes extra en laat je collectie intakt. Althans dat zou ik doen bij zo’n hersenspinsel :man_shrugging:t3:

6 likes

Waar je niet echt aan gehecht bent verkopen (de Alpinist wel houden :wink:)
En proberen om je funds nog ergens anders vandaan te halen…

1 like

Ik ga zeggen niet doen, met name de 51Mas en de MM200 vind ik beeldschone en uiterst veelzijdige horloges. Seiko is baas. :+1:

4 likes

Doen!

1 like

De Whisky-flessen kunnen ook verkocht worden :joy:

1 like

Als ik je collectie scherp heb zit daar ook een marinemaster in. Zijn duikbroertjes zouden daarom van mij mogen gaan. De Sarb en Visodate doen me persoonlijk niet zo veel. Ik zou zeggen doen! Alleen die alpinist is toch wel lekker eigenzinnig :wink:

gr, HJR

1 like

Niet verder twijfelen…doen! :ok_hand:

1 like

Uiteindelijk wil je nooit meer een Seiko :sunglasses:

7 likes

Doen. Je hebt teveel horloges;-)

1 like

Zelf zou ik er voor gaan en die geweldige BB kopen. Je kan maar 1 horloge tegelijk dragen, zelf zou ik daar geen probleem mee hebben.
Wat heb je aan een hele verzameling die maar in de kast ligt.
En als je je BB hebt komen ze toch daar niet meer uit.

1 like

Less is more, doen dus

1 like