Hmm ok, ik dacht dat een U-boat zo’n beetje in de categorie 2000-5000 valt.
Hoi Roel
In 2005 liep ik voor het eerst tegen een u-boat aan. Met zijn formaat een look een opvallende verschijning de prjzen voor een left hook lagen toen naar ik meen ergens rond de 400 euro.
Aangezien ik het merk niet kende ben ik eerst gaan googlen en heb hier op het forum eens wat rondgevraagd. Ik heb toen besloten om voor een tauchmeister te gaan voor minder dan de helft van de prijs van een u-boat. Twee jaar later waren de u-boats behoorlijk populair en kwam de nieuwe lijn op de markt waarbij men zonder noemenswaardige veranderingen de prijzen zowat verdubbelde.
De trend van grote horloges duurt al veel langer als sommige hier hadden voorspeld. Het is dus zoals al opgemerkt de vraag of jij het geld voor dit horloge over hebt. Als het je puur om de look in dit formaat gaat zijn er alternatieven waarbij je er nog een leuke seiko bij kan kopen voor het budget van de u-boat.
Kijk ook een naar een Piljot, Russische namelijk ( ligt nu misschien wat gevoelig)
Zitten ook mooie diver klokken tussen voor prijzen rond de €500.
Nee, maar wel een dieptepunt op zich…
Joost511 is al een paar uur lid…
Wel interessant. Ik wist niet van het bestaan van een merk Piljot. Of dat die klokken maken.
Ik hou het wel bij Poljot horloges intussen. Weinig plaats voor klokken hier.
Korte samenvatting
Idd, op HF spreken we doorgaans over horloges
Joost mag het weten.
Blijkbaar nog niet…
Als jij een U-boat mooi vind waarom niet. Persoonlijk vind ik ze best mooi, ze zijn groot, niet voor iedere pols geschikt maar vind ze best gaaf. De kwaliteit is beter als dat ze in het verleden waren. Of ze het geld waard zijn? In veel Zwitserse horloges die voor 20K verkocht worden zit een uurwerk van €700, het gaat erom wat jij mooi vind. Ik heb 2 Grand Seiko‘s en een Seiko SLA057J1 van €4600 euro. Ik kreeg veel reacties waarom ik zoveel geld voor maar een Seiko uitgaf. Heel simpel, ik vind ze mooi en koop een horloge omdat ik er van geniet, niet om wat anderen denken of zeggen. Als je U-boat mooi vind, go for it.
Ik zag er laatst een met vloeistof er in, die vond ik er best goed uitzien.
Beter draai je de kroon dicht tijdens het zwemmen.
@Joost511 je reageert op een discussie van 13 jaar geleden. Dit topic is daardoor niet meer zo relevant. Naast elk antwoord staat hoe lang het geleden is dat dat antwoord gegeven is. Misschien iets om op te letten.
Mooi dat je een positieve bijdrage hebt willen leveren.
Welkom op het forum.
Kijk, zo verwelkom je nieuwe leden.
Thx
Beginnersfoutje haha
Bedankt allen, zal er op letten en idd “klokken” is echt wat anders.
Gr Joost
Welke dan?
Panerai P.9200. Panerai P.900. Panerai PAM318.
Die zijn wel overpriced ja.